עונת 2019 של פורמולה 1 לקראת מחצית דרכה, והדומיננטיות של המילטון&מרצדס רק עולה וגוברת. בגרנד פרי הבריטי שנערך אתמול (יום א') במסלול סילברסטון ניצח לואיס המילטון הבריטי בפעם השישית ברציפות במירוץ זה. חברו לקבוצה, ואטארי בוטאס, סיים שני, והעניק למרצדס ניצחון כפול נוסף העונה – שביעי במספר. המתחרה הגדולה, פרארי, יכולה הייתה להתנחם בצ'רלס לקלרק שסיים שלישי. פטל, ארבע פעמים אלוף עולם, ומי שהיה אמור לקרוא תיגר על המילטון, סיים במקום ה-16, לאחר שהתנגש בטורף הקלפים של רד בול, מרק וורסטפן, שסיים למרות זאת במקום החמישי, אחרי חברו לקבוצה פייר גסלי. 

מירוץ
מקצה הדירוג מיקם את בוטס ראשון, המילטון שני ואת לקלרק שלישי. המילטון ניסה כבר עם הזינוק לעבור את בן קבוצת ללא הצלחה, ועשה זאת ביתר הצלחה בהקפה הרביעית, אלא שזו הייתה זמנית מאוד, ובוטס נשאר להוביל. בהקפה ה-11 מגיע העימות פטל-וורסטפן למצב של כמעט בקרב על המקום הרביעי, ונהגה של רד בול שורד את הניסיון, נכנס יחד עם לקלרק השלישי להחלפת צמיגים בהקפה ה-14, יוצא יחד עמו מהפיטס – ונכנס ראשון למסלול. בהמשך אותה הקפה נכנס וורסטפן מהר מדי לפנייה, מה שמחייב אותו להרחיב את הקו שלו; לקלרק מאחוריו מנצל זאת וחוזר למקום השלישי. העימות מגיע לכמעט-מגע וכמעט-עקיפה בהקפה ה-19, אבל העניינים נרגעים. לא עבור אנטוניו ג'יובינזי מאלפא המסתחרר הקפה מאוחר יותר, ומביא לעלייתה של מכונית קוצבת על המסלול.

פורמולה 1, בריטניה 2019: המילטון ומרצדס שוברים שיאים


בהקפה ה-24 קרב על המקום הרביעי בין שלושה נהגים: גסלי, וורסטפן, לקלרק, כאשר המילטון מוביל לאחר החלפת הצמיגים, בוטאס שני, פטל רביעי. הקפה מאוחר יותר, וורסטפן עוקף את לקלרק כשהוא מחוץ לקווי המסלול. 15 הקפות לפני הסיום עוקף וורסטפן את פטל ב-335 קמ"ש במהלך עקיפה פשוט, אבל המרחק ביניהם אפסי, ועם ההאטה לקראת הפנייה, נכנס פטל ברכב שלפניו, ושניהם נכנסים למשטח ההאטה החולי; פטל יוצר ראשון, וורסטפן שני. 

המילטון ובוטס שייטו גבוה מהם, ללא איומים ודרמות, וכך בהקפה ה-52 והאחרונה, קבע המנצח גם את הזמן הטוב ביותר במירוץ, כשהוא מקדים את בן-קבוצתו ב-24 שניות; לקלרק היה קרוב בהרבה לבוטס, עם פער של 5.87 שניות. בעקבות המירוץ, עלה וורסטפן למקום השלישי, כשהוא מחליף את פטל. 

המירוץ הבא, הגרנד פרי הגרמני שייערך בהוקנהיים ב-28.7, יהיה ה-11 מבין 21 מירוצים העונה ויחנוך את המחצית השנייה שלה. 

גרנד פרי בריטניה, מסלול סילברסטון, 24.7.19 
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. ואטרי בוטס – מרצדס 
3. צ'רלס לקלרק – פרארי
4. פייר גסלי – רד בול
5. מקס וורסטפן – רד בול 
6. קרלוס סיינז – מקלארן
7. דוויד ריקרדו – רנו  
8. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
9. דיוויק קוויאט – טורו רוסו
10. ניקו הולקנברג – רנו 

אליפות העולם לנהגים אחרי 10 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 223 נק' 
2. וטרי בוטס – 184 נק'
3. מקס וורסטפן – 136 נק' 
4. סבסטיאן פטל – 123 נק' 
5. צ'רלס לקלרק – 120 נק'

פורמולה 1, בריטניה 2019: המילטון ומרצדס שוברים שיאים


אליפות העולם ליצרנים אחרי 10 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 407 נק' 
2. פרארי – 243 נק' 
3. רד בול – 191 נק' 
4. מקלארן – 60 נק' 
5. רנו  – 39 נק