פחות מחודש אחרי שהודיע על פרישה, ב.מ.וו מודיעה על מציאת מחליף למנכ"לה הפורש, הרלד קרוגר. במקומו ייכנס לתפקיד מי שהיה אחראי הייצור של החברה עד כה, אוליבר ציפסה, שהחל את דרכו ביצרנית כמתמחה ב-1991 ועבד בה מאז בשלל תפקידים.

ציפסה, 55, ימונה לתפקיד יו"ר חבר המנהלים (המקביל למנכ"ל בב.מ.וו) ב-16 באוגוסט, יום לאחר שעזיבת קרוגר תיכנס לתוקף. זה האחרון הודיע בתחילת יולי כי הוא מוותר על זכותו לבקש כהונה שנייה בתפקיד, להערכת גורמים בתעשייה לאחר שהבין כי הנהלת היצרנית איבדה בו אמון וסיכוייו לזכות במינוי בשנית נמוכים.

מנכ"לה החדש של ב.מ.וו, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, מגיע מתחום הייצור. בעבר ניהל את מפעל אוקספורד בבריטניה והיה סגן נשיא בכיר ביצרנית לנושאי תכנון ואסטרטגיית מוצר.

אוליבר ציפסה יעמוד בראש ב.מ.וו
אוליבר ציפסה

ב.מ.וו ניצבת בשנים האחרונות בפני אתגרים טכנולוגיים וכלכליים גדולים, עם המעבר ממכוניות "רגילות" לחשמליות ואוטונומיות. למרות שהציגה שלל טכנולוגיות בתחומים אלה, ב.מ.וו נחשבת עדיין למפגרת יחסית למובילות התעשייה באימוץ שלהן באופן סדרתי. זו גם אחת הסיבות לכך שקרוגר איבד את אמון ההנהלה. בידי ציפסה תופקד כעת האחריות להוביל את ב.מ.וו לתוך העשור החדש.