אחרי שש שנות קריירה, ב.מ.וו M4 הראשונה עומדת לסיים את חייה. המכונית, שהתפצלה ב-2013 ממשפחת ה-M3 יחד עם הפיכת הסדרה 3 קופה למשפחת דגמים עצמאית (סדרה 4), תרד מפס הייצור באפריל הקרוב.

כדי לציין את הסוף, ב.מ.וו מכינה מהדורה מיוחדת בעיצוב נוסטלגי, כולל צבעי סמל M המסורתיים - תכלת, כחול ואדום. 750 יחידות מהמהדורה המוגבלת ייוצרו, בשלושה גווני מרכב ותא נוסעים בצבעים מותאמים. מתחת למכסה המנוע שוכנת אותה יחידת שישה צילינדרים בטור (3.0 ליטר) שמפיקה 450 כ"ס.

ה-M4 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות עם תיבת שישה הילוכים ידנית ו-4.0 שניות עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש או 280 עם "חבילת הנהג של M", בשני המקרים מוגבלת אלקטרונית.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


המהדורה המיוחדת תוצע בצבעי "כחול לגונה סקה" (תכלת), "כחול קטיפה" ו"אדום אימולה" מהיצע ה-M4 הרגיל. היא מוסיפה גג סיבי פחמן שיוצר בהליך מיוחד ומשלב את צבעי M וחישוקי "20 בעיצוב כוכב ובצבע אפור כהה.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


בתא הנוסעים תמצאו שילובי צבעים ייחודיים למהדורה המיוחדת. מרכב תכלת ישודך למושבי עור דו-גווניים (אפור-שחור) עם תפרים בצבע תכלת, מרכב כחול מציע תפרים בסגול וכתום. מי שיבחר במרכב אדום יקבל תא עם ריפודים בשחור-אדום עם תפרים באדום וצהוב.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


כמקובל, יש גם תגי מהדורה מיוחדת - "M Heritage///" ו-"1/750" (לציון אחת מ-750 יחידות). ה-M4 במהדורה החדשה תיוצר בין נובמבר השנה לאפריל 2020. לאחר מכן צפויה הפסקה עד להשקת M4 חדשה לחלוטין, על בסיס הדור השני של הסדרה 4 - שאף הוא צפוי קודם לכן בשנה הבאה. מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי המהדורה המיוחדת זמינה בישראל בהזמנה מיוחדת בלבד.

גם ה-i3 ו-i8 במהדורות סיום
שתי מכוניות נוספות שנמצאות בדרך לסוף החיים, הן ה-i3 ו-i8 - הדור הראשון של רכבי i המחושמלים של ב.מ.וו. בעוד ה-i3 עוד נותרת בייצור, ה-i8 מציינת במהדורה מיוחדת את הסוף הקרוב מאוד - כאשר התוכנית היא להפסיק את הייצור באפריל 2020 לאחר השלמת ייצור המהדורה המיוחדת.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


ה-i8 נקראת "אולטימט סופיסטו" (Ultimate Sophisto, סלנג לאדם אופנתי במיוחד). היא מציעה מרכב אפור כהה בשילוב כתום שמכונה בפי ב.מ.וו "נחושת חשמלית". צבע זה חוזר גם בחישוקים ובריפודי העור בתא הנוסעים.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


חבילת העיצוב המיוחדת כוללת גם קליפרים בשחור מבריק וכחול, חישוקי "20 דו-גווניים וכמובן תגי מהדורה מיוחדת. מתחת לעור מסתתרת מערכת הכלאיים הנטענת משקע שמשלבת מנועי בנזין וחשמל להספק כולל של 374 כ"ס.

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


ה-i3 המיוחדת, שנקראת "רואד-סטייל" (RoadStyle, סגנון כביש), מציעה נוסחה דומה. כאן תקבלו מרכב שחור בשילוב נחושת חשמלית, שמשות כהות, חישוקי "20 ותא נוסעים מהודר הכולל ריפודי עור טבעי ודיפוני עץ כהה בגימור מט. המהדורה המיוחדת מבוססת על ה-i3s הספורטיבית (184 כ"ס בלי סיוע מנוע בעירה פנימית).

ב.מ.וו מקשטת M4 וחשמליות לקראת סיום


ב.מ.וו תציע 1,000 יחידות מה-i3 ו-200 בלבד מה-i8, במרכב קופה ורודסטר. מחברת דלק מוטורס נמסר כי אלו מהדורות אלו מוצעות בישראל רק בהזמנה מיוחדת.