לא בכל יום מוצגות שתי פרארי חדשות במקביל, אבל זה בדיוק מה שזכינו לו כאן. יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית חשפה שתי מכוניות חדשות - גרסאות גג נפתח של ה-F8 טריבוטו וה-812 סופרפאסט.

אלו שתי מכוניות שונות באופיין: ה-F8 היא מכונית ספורט ממוקדת עם הפנים למסלול, בעוד ה-812 היא GT ספורטיבית שמוותרת על קצת חדות לטובת כושר צליחת מרחקים בנוחות. יחסית. שתיהן הופכות בגרסאות החדשות - "ספיידר" ב-F8 ו-"GTS" ב-812, למכוניות בעלות גג קשיח מתקפל חשמלית.

במקרה של ה-F8, בחירה במנגנון הלכאורה כבד ופחות "נחשב" מגג בד, לא הביאה קנס גדול מדי במשקל העצמי. פרארי מדווחת על משקל יבש של 1,400 ק"ג, תוספת של 20 ק"ג בלבד ביחס ל-488 ספיידר. בחירה במנגנון גג קשיח, מסבירים האיטלקים, נובעת מרצון להציע בידוד רעשים עדיף, מרווח עדיף לנוסעים ובמקרה של ה-812 בעלת המנוע הקדמי, פגיעה קטנה יותר בנפח תא המטען (210 ליטר) מאשר במנגנון גג בד.

את הגג ניתן לפתוח גם בתנועה, במהירות של עד 45 קמ"ש ובתוך 14 שניות. הכל כמובן נעשה בלחיצת כפתור, באופן חשמלי.



ה-F8 ספיידר מציעה מנוע V8 טווין-טורבו בנזין, בנפח 3.9 ליטר. יחידת הכוח הזו מספקת 720 כ"ס ב-8,000 סל"ד (זינוק של 50 כ"ס לעומת ה-488 ספיידר המוחלפת), בעוד המומנט צמח בכקג"מ בודד ל-78.5 ב-3,250 סל"ד. מכונית זו מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 8.2 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש. תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, הנעה אחורית ומערכות חכמות לחלוקת כוח וניהול השלדה מסייעים לכך.



ה-812GTS היא ספיידר V12 סדרתית ראשונה מאז ה-365GTS4 דייטונה של 1969, אם כי מהדורות מיוחדות ברוח דומה הוצעו לאורך השנים - במיוחד מאז ראשית שנות ה-2000. ה-GTS מציעה מנוע 6.5 ליטר נטול מגדשים, שמספק 800 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט מרבי של 73.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד. גם כאן יש תיבה כפולת מצמד והנעה אחורית, ופרארי מעריכה כי המכונית תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך "פחות משלוש שניות", ל-200 בתוך 8.3 שניות ולמהירות מרבית "גבוהה מ-340 קמ"ש".

השמיים הם הגבול: פרארי מציגה שתי ספיידר מהממות


שתי המכוניות החדשות צפויות להגיע לישראל. מחברת סמל"ת, יבואנית פרארי (תחת חברת הבת אוטו-איטליה), נמסר כי ה-F8 ספיידר תגיע לישראל בסוף שנה הבאה. עבור ה-812GTS תאלצו להמתין עד 2021.