אם לשפוט מהצהרות תעשיית הרכב, בעתיד המכוניות יהיו יותר חכמות מאיתנו: ינהגו בעצמן, לא יזהמו בזמן הנסיעה, ילמדו את הכביש ואת אופי הנהיגה שלנו וימליצו לנו על דרכים להירגע. אם העידן הזה נשמע לכם קצת קר ומדאיג, בטויוטה מקווים שמכונית תצוגה חדשה תחמם אתכם לקראת העתיד לבוא.

קוראים לה "אי-רייסר" (e-Racer), והיא מכונית ספורט חשמלית קטנה בעיצוב שמשלב רטרו ממכוניות מירוץ חד-מושביות ופתוחות, יחד עם סממנים עתידניים ברורים. למשל משקפי מציאות רבודה המשולבים בקונסולה הקדמית, ושיהפכו את הנסיעה שלכם בכביש ציבורי משמים לחווית מסלול מרגשת.

כן, בטויוטה בחרו אמנם בקריצה ברורה לכל טכנולוגיות העתיד, אך מבטיחים כי הן ישמשו אותנו כדי ליהנות יותר מהנהיגה. כך כשהכביש פתוח ותרצו להפעיל בעצמכם את ההגה והדוושות, המכונית תהיה מהנה מספיק כדי להצדיק את זה.

טויוטה מבטיחה: העתיד יהיה כיף גם עם אוטונומיות וחשמליות


למרבה הצער, למרות העיצוב החינני וההבטחות הגדולות, האי-רייסר היא רק תרגיל בעיצוב - חלק מדוכן עמוס חשמליות ואוטונומיות לתצוגה מסוגים שונים של טויוטה בתערוכת טוקיו. בהתאם, אין פרטים טכניים כלשהם וגם הסיכוי שתגיע לייצור כפי שהיא - קלושים. ובכל זאת, אם כך ייראה העתיד, אנחנו בהחלט מוכנים.