ניסאן חשפה רכב ניסוי חדש המבוסס על המכונית החשמלית ניסאן ליף, המשווקת גם בישראל. רכב הניסוי ממחיש כיצד ייראה השלב הבא במערכות הנעה חשמליות של היצרנית, אותו היא צפויה להביא לייצור כבר בשנה הבאה עם רכב פנאי חשמלי ראשון.

רמז עבה מאוד על עיצוב הרכב הוצג בתערוכת טוקיו מוקדם יותר החודש, בדמות רכב התצוגה אריה. כעת נחשפת מערכת ההנעה שצפויה לשמש אותו - כולל הנעה כפולה חשמלית עם שני מנועים, אחד לכל סרן.

המערכת החדשה מאפשרת חלוקת כוח מיידית בין הגלגלים לשיפור אחיזתם בכביש, אך לא רק. בניסאן מסבירים כי חלוקת הכוח, בלימה רגרנטיבית (אגירת אנרגיית בלימה בהאטה) גם בסרן האחורי ומחשב ניהול מתקדם, יאפשרו לצמצם באופן מוחשי רכינת מרכב בהאצה ובלימה, יפחיתו רעידות על-גבי שיבושים ואת אי הנוחות והבחילות מהן סובלים חלק מהנוסעים תחת עומס.



רכב הניסוי כולל מסך "12.3 בתא הנוסעים, בו ניתן לראות את מצב הרכב ומערכת ההנעה בכל רגע נתון. הרכב מפיק 309 כ"ס (227 קוט"ש) ו-69.3 קג"מ, יותר מכפול מהכוח שמוצע בניסאן ליף בישראל - 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ. ניסאן לא פרסמה נתוני ביצועים, אך טאקאו אסאמי, סגן נשיא בכיר למחקר והנדסה מתקדמת ביצרנית, מבטיח האצה, בלימה וכושר פנייה "ברמה של מכונית ספורט".

ניסאן ליף מכפילה הנעה בדרך להפוך לרכב פנאי


מלבד מערכת ההנעה הייחודית ומסך המידע הענק, הליף המיוחדת מציעה גם מרכב בעיצוב דמוי מכונית ראלי, כולל חישוקים קלים בעיצוב חדש ומפסק סרנים רחב (שמגיע כנראה מרכב הפנאי). מידותיה כמעט זהות לליף רגילה, עם אורך של 448 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ (חמישה יותר מליף רגילה), גובה של 154 ס"מ ובסיס גלגלים של 170 ס"מ.

ניסאן ליף מכפילה הנעה בדרך להפוך לרכב פנאי


רכב הפנאי החשמלי של ניסאן, עם עיצוב דומה מאוד לאריה, צפוי להיחשף בשנה הבאה. מועד השיווק שלו בישראל עדיין אינו ידוע.