מקס וורסטפן ורד בול השיגו את ניצחונם השלישי העונה כשסיימו ראשונים בגרנד פרי של ברזיל שנערך במסלול באינטרלגוס שליד סאו פאולו. למקום השני הגיע פייר גסלי המפתיע בטורו רוסו אחרי כאוס בהקפות הסיום. הייתה זו פעם ראשונה שגסלי, שהודח באמצע השנה מקבוצת רד בול, מצליח לסיים מירוץ פורמולה 1 בשלישייה הראשונה ולעלות לפודיום.

כבר באימונים הייתה רד בול חזקה מכל השאר, ועם סיום הקפות הדירוג היה וורסטפן ראשון, מקדים את סבסטיאן פטל בפרארי שנראתה מצוין ואת לואיס המילטון במרצדס שהיה מעט פחות טוב באימונים.

הסדר נשאר
עם הזינוק נטל וורסטפן את ההובלה, כאשר המילטון מצליח לעבור את פטל ולהתבסס במקום השני. מכאן ואילך לא חל שינוי משמעותי בסדר המובילים; המילטון עבר את וורסטפן עם החלפת הצמיגים הראשונה, אך נעקף מיד כאשר זה האחרון שב למסלול.

וורסטפן מנצח בסאן פאולו


האקשן החל בהקפה ה-53, כאשר נותרו 18 הקפות לסיום. ואטרי בוטס במרצדס פרש בגלל תקלה נדירה במנוע, ולמרות שמיקם את המכונית שלו היטב בצד המסלול, החליטו השופטים החליטו להוציא מכונית קוצבת עד לפינויה. זה גרר את רוב הנהגים לנצל את הזמן להחלפת צמיגים בעוד המילטון, שהיה שני אך עם צמיגים טריים יחסית, החליט לא להיכנס לרחבה ועלה למקום הראשון. עם זאת, בזינוק מחדש וורסטפן, על צמיגים חדשים, עבר אותו מיד.

הכל משתבש
מאחור החל להתפתח קרב על המקום השלישי, בין שארל לקלרק שפתח מהמקום ה-14 וטיפס יפה מעלה ובין עמיתו לקבוצה, סבסטיאן פטל. בזכות המכונית הקוצבת שקיבצה את הטור הוא אכן איים על חברו לקבוצה, ועקף אותו בפנייה הראשונה. אלא שפטל הגיב מיד, יצא בקצה הישורת הבאה לעקיפה, ונראה שהצליח. אלא שאז, מגע בין הגלגלים האחוריים של שתי המכוניות, הביא לתקרים ולשברים ושני הנהגים פרשו – בהחלט אירוע חמור מאוד מבחינתה של פרארי, שהייתה אמורה לסיים את המירוץ לפחות במקומות השלישי והרביעי.

שוב יצאה מכונית קוצבת, והפעם נותרו רק חמש הקפות לסיום. המילטון, שהיה במקום השני, חשש שצמיגיו לא יעמדו במתקפה של אלכסנדר אלבון ברד בול, נכנס להחלפת צמיגים. זה היה מהלך של צל"ש או טר"ש מכיוון שהוא חזר למקום הרביעי. המירוץ הוזנק מחדש שתי הקפות לסיום, והמילטון, עקף מייד את גסלי והסתער על אלבון, אלא שניסיון העקיפה הסתיים במגע שדחק את הרד בול אל מחוץ למסלול וגרם לשבר במכונית של המילטון. גסלי ניצל את המהומה כדי לטפס למקום השני, והמילטון שניסה לתקוף אותו ממש על קו הסיום לא הצליח בכך.

בסיום הודה המילטון בג'נטלמניות שהתאונה הייתה באשמתו, ואחרי כן נענש בתוספת זמן של 5 שניות שעלתה לו, בגלל הצפיפות הרבה עם ההזנקה מחדש לקראת הסיום, בירידה מהמקום השלישי לשביעי.

וכך, מצא את עצמו קרלוס סיינז במקום השלישי עם פודיום ראשון בקריירה שלו ופעם ראשונה של מקלארן על דוכן המנצחים מאז 2014. סיינז, יצוין, זינק מהמקום האחרון ובסוף השבוע נראה הצמד של מקלארן רע ביותר; בהחלט סיום לא צפוי.

גרנד פרי ברזיל, סאן פאולו, 17.11
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. פייר גסלי – טורו רוסו
3. קרלוס סיינז – מקלארן
4. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
5. אנטיוניו ג'ובינזי – אלפא רומיאו
6. דניאל ריקרדו – רנו
7. לואיס המילטון – מרצדס
8. לנדו נוריס – מקלארן
9. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט
10. דניל קוויאט – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים אחרי 20 מירוצים (מתוך 21) 
1. לואיס המילטון – 387 נק'
2. ואטרי בוטס – 314 נק'
3. מקס וורסטפן – 260 נק'
4. שארל לקלרק – 235 נק'
5. סבסטיאן פטל – 230 נק'

אליפות היצרנים אחרי  20 מירוצים (מתוך 21) 
1. מרצדס – 701 נק'
2. פרארי – 479 נק'
3. רד בול – 391 נק'
4. מקלארן – 140 נק'
5. רנו – 91 נק'