רנו אספאס (Espace), דור חמישי למיניוואן גדול שהיה מהראשונים מסוגו בעולם, עובר מתיחת פנים. הרכב, שהוצג בסוף 2014 ומוצב לראשונה כקרוסאובר מהודר - בעיקר בשל ירידה בביקוש למיניוואנים מסורתיים בכל העולם - עובר כעת עדכון קוסמטי וזוכה לתוספת אבזור.

מתיחת הפנים מביאה איתה עדכון לעיצוב החרטום, כולל סבכה דומיננטית מעט מבעבר, עדכון ליחידות התאורה (כולל גרסת מטריצת לד ראשונה בתולדות רנו), פגושים חדשים ועוד עדכונים קלילים. האספאס הוא ספינת הדגל בהיצע רנו וניכר כי היצרנית העדיפה שלא לשנות יותר מדי את העיצוב.

הממדים נותרו כמעט ללא שינוי, עם אורך של 486 ס"מ, רוחב של 189, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 288 ס"מ. האספאס משווק בגרסאות חמישה ושבעה מושבים עם נפח תא מטען של 785 ו-247 ליטר בהתאמה.

רנו אספאס מתחדש - אך שוב לא יגיע לישראל


בתא הנוסעים יש כעת מסך מידע לנהג בגודל "10.2 בלוח המחוונים, מולטימדיה עם מסך "9.3 ושינויים קלים למיקום מתגים על גלגל ההגה ובמרכז הקונסולה. זו האחרונה מצטיידת בתא נסגר גדול מבעבר.

רנו אספאס מתחדש - אך שוב לא יגיע לישראל


האספאס משווק עם מנועי טורבו-בנזין (1.8 ליטר, 225 כ"ס) וטורבו-דיזל (2.0 ליטר, 160 או 200 כ"ס) ועם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (שבעה או שישה הילוכים בבנזין ודיזל בהתאמה). ההנעה קדמית ורנו מציעה גם גרסאות היגוי לכל ארבעת הגלגלים ומתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית.

רנו אספאס מתחדש - אך שוב לא יגיע לישראל


מתיחת הפנים משדרגת בין היתר גם את אבזור הבטיחות. האספאס יציע כעת בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת, שהופכת למעשה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2. זה אומר שהרכב יכול לנסוע בלי מעורבות נהג לפרקי זמן קצרים, בעיקר בנהיגה בינעירונית בפקקים ומהירויות נמוכות.

רנו אספאס מתחדש - אך שוב לא יגיע לישראל


בהיצע נכללים, בין היתר, גם עמעום אורות אוטומטי, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות, זיהוי שלטים, התרעת רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור) ובלימת חירום אוטונומית.

רנו אספאס מתחדש - אך שוב לא יגיע לישראל


מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי אין כוונה לשווק את האספאס בישראל.