קרוב לארבע שנים אחרי שנחשף במרץ 2016, הדור הרביעי של רנו סניק מגיע סוף-סוף לישראל. המיניוואן הקומפקטי יוצע גם הפעם רק בגרסה הארוכה (גרנד סניק) עם שבעה מושבים, שנחשפה במאי 2016. אורכו של הדגם החדש 463 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 280 ס"מ.
 
הגרנד סניק, מאחרוני הקטגוריה ומתחרה ישיר של סיטרואן C4 ספייסטורר (שמוצע בארץ גם בגרסה הקצרה), שופע אפשרויות לקיפול המושבים ואכסון ומציע תא מטען בנפח 233 ליטר כאשר שבעת המושבים ניצבים. רנו ביצעה מאמץ מיוחד כדי ליצור לו מראה מושך מבעבר וקיימות גם אפשרויות התאמה נרחבות יותר - בהן גג שחור עם מרכב בצבע שונה.
 
הגרנד סניק מושק בארץ עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין שהושק בסוף 2017. זה מייצר כאן 140 כ"ס בגרסת הבסיס (מ-165 אלף שקל) או 159 כ"ס בבכירה (מ-185 אלף שקל). ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.4 ו-9.9 שניות בהתאמה, תצרוכת הדלק 16.7 ו-16.9 ק"מ לליטר בהתאמה (ממוצע מעבדה) ולשתי הגרסאות תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית.
 
רנו גרנד סניק בישראל - החל מ-165 אלף שקל
צילום: רנו

גרסת ה-140 כ"ס תוצע ברמת גימור "אינטנס" ומצוידת בחישוקי "20, מולטימדיה עם מסך "7.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם שלוחה לאחור, מפתח חכם ובצד הבטיחות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, תאורה חכמה ועוד.

גרסת ה-159 כ"ס תוצע ברמת "אקזקיוטיב", שמוסיפה גג זכוכית גדול, תאורת לד, מולטימדיה עם מסך "9.3, תאורת אווירה, תצוגה עילית, בחירת מצבי ניהוג, מושב נהג חשמלי עם עיסוי, חנייה אוטומטית, מצלמת נסיעה לאחור ותא אכסון מקורר. אבזור הבטיחות כאן כולל בנוסף ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

רנו גרנד סניק בישראל - החל מ-165 אלף שקל
צילום: רנו
 
תחום המיניוואנים הקומפקטיים עם שבעה מקומות איבד פופולאריות בשנים האחרונות וכרגע נותרו בו מעט מאוד מתחרים ובראשם סיטרואן C4 גרנד ספייסטורר שעולה החל מ-165 אלף שקל. שני המיניוואנים הצרפתיים מתחרים כיום גם ברכבי פנאי קומפקטיים עם שבעה מושבים, שמחירם דומה.