תערוכות הרכב של פריז מבוטלת. ההודעה מגיע האחרי ביטולן של תערוכות ואירועים מוטוריים נוספים ביניהם תערוכת ז'נבה, בייג'ין, ניו יורק ודטרויט. התערוכה, שהייתה אמורה להיפתח ב-29.9, היא מהוותיקות בעולם (התערוכה הראשונה נערכה ב-1898) ובעלת מספר המבקרים הגדול ביותר (יותר ממיליון מבקרים ב-2018). התערוכה הייתה אמורה להתקיים השנה במתכונת מורחבת ולכלול פסטיבל תחבורה חכמה לצד מפגשים ותצוגות שיקיפו את האירוע המרכזי. אירועים אלה עדיין לא בוטלו, אבל התערוכה המרכזית עם התצוגות המקובלות של יצרני הרכב, לא תתקיים, כאמור.

המארגנים שיתפו במחשבות שהובילו לביטול התערוכה: "לאור חומרת משבר הבריאות חסר התקדים ותוצאות ההלם הכלכלי שיבוא אחריו ויפגע באופן חמור בתעשיית הרכב... דבר כבר לא יהיה כמו שהיה - אבל אנחנו צריכים ללמוד מהמשבר הזה להיות יותר זריזים ויצירתיים וחדשנים מתמיד". 

האם גם תערוכת פריז תבוטל?
אולי תתקיים במתכונת וירטואלית? / צילום: יצרנית

כאמור, מארגני התערוכה מנסים לחשוב על מתכונת שתאפשר לקיים לפחות חלק מהאירוע. המארגנים הבטיחו כי נערכות בדיקות עם כל השותפים הרלוונטים כיצד לערוך את האירועים הנלווים ויודיעו בהמשך על החלטות שיתקבלו. 

תערוכת פריז, שנערכת אחת לשנתיים (בשנים זוגיות), סבלה ב-2018 מירידה במספר יצרני הרכב שהשתתפו בה, בדומה לתערוכת פרנקפורט שנערכת בשנים הלא זוגיות. מסיבה זו ניסו מארגני התערוכה לפתח כבר עבור התערוכת הקרובה פורמט חדשני יותר לאירוע.