תערוכת הרכב ה-90 במספר של ז'נבה אמנם בוטלה, אבל נראה שאת מסיבות העיתונאים והדגמים החדשים שהיצרניות רצו לחשוף, יראו לבסוף הרבה יותר אנשים מכפי שחשבו. המארגנים והיצרניות החליפו את במות התצוגה המרהיבות ואת המגע האנושי, במסיבות עיתונאים וירטואליות ששודרו - חלקן בשידור חי - באינטרנט. בכתבה זו תוכלו לצפות בכולן - גם אם אתם בבידוד בית עם חשד לקורונה.
 
מרבית מותגי הרכב ערכו את מסיבות העיתונאים הרגילות שלהם, כפי שתוכננו להתקיים בז'נבה, באמצעות שידור רשת ממטה החברה. חלקן השקיעו באולפן או מיקום יוצא דופן, אם כי הזמן הקצר שהיה לארגון הנושא - הודעת הביטול הגיעה ימים ספורים בלבד לפני הפתיחה המתוכננת - לא השאיר הרבה מקום לאלתורים. בחלק מהמקרים הוזמנו עיתונאים מקומים לצפות ברכב במציאות, אך מסיבות עיתונאים רבות התקיימו ללא כל קהל מקומי.

היצרניות לרוב שמרו על זמן החשיפה שנשמר להן בז'נבה, וכך יצא שאפילו בבכורות הדיגיטליות היו התנגשות בזמנים - מסיבות העיתונאים בתערוכה לעיתים נערכות בכמה מוקדים במקביל, כך שהעיתונאים נדרשים לרוץ ממקום למקום כדי להספיק או מוותרים על אחת החשיפות. לפחות כאן ברשת יש גם שידור חוזר...

תערוכת ז'נבה המבוטלת עברה לרשת - צאו לסיור וירטואלי
צילום: ב.מ.וו

חלק מבכירי היצרניות התייחסו לביטול התערוכה בפתח דבריהם, אולם ההתייחסות לנזקים הכלכליים הצפויים בגלל ביטול התערוכה ודחיית השקות שמענו פחות. לזה נצטרך להמתין כנראה לדו"חות הכספיים של היצרניות השונות, בינתיים שומרים על תקינות פוליטית.

אוליבר זיפצה, יו"ר קבוצת ב.מ.וו, פתח ב-8:15 בבוקר שעון אירופה את לוח השידורים, שעה בה היה אמור לעמוד על הבמה בז'נבה ולשאת את נאום הפתיחה של התערוכה. "זה הזמן בשנה בו אנחנו לרוב נפגשים בז'נבה, אבל בטיחות היא תמיד בראש מעייננו ואנחנו בהחלט מבינים את החלטת הרשויות השוויצריות", אמר זיפצה. "אנחנו רוצים להשתתף בצערו של כל מי שנפגע ומקווים שהווירוס ירוסן ונחזור במהירה לחיים רגילים".

תערוכת ז'נבה המבוטלת עברה לרשת - צאו לסיור וירטואלי
צילום: מרצדס

מרצדס ניהלה את מסיבת העיתונאים שלה בצורה של מפגש טרקלין נינוח, עם מנחה אמריקאית וחברי הנהלה ויו"ר דיימלר, אולה קולניוס. קוליניוס, שביטא צער על הביטול, סיפר כי "בסין התחלנו לחזור לייצור מה-10 בפברואר. עדיין מוקדם להגיד לאן הפגיעה יכולה להגיע, אבל הדבר הטוב הוא שהמפעלים הבינלאומיים שלנו (מחוץ לסין; א.ש) לא נפגעו". בשיחה עם "אוטו" קוליניוס הוסיף כי "היינו בקשר עם מארגני התערוכה לאורך השבוע שקדם לה וההחלטה שקבלו הרשויות השוויצריות נכונה".
 
יו"ר סקודה, ברנרד מאייר, שהיה אשתקד בישראל לחשיפת דגם עולמית ראשונה בתולדות ישראל, התייחס אף הוא למצב החריג. "'ברוכים הבאים לז'נבה' הייתה אמורה להיות שורת הפתיחה של מסיבת העיתונאים שלנו, אבל כמו שאתם יודעים הדברים משתנים. לרוע המזל, בגלל נגיף הקורונה  היינו צריכים לבטל את התוכנית". סקודה הייתה אמורה לחשוף בתערוכה את גרסת הביצועים ההיברידית של סקודה אוקטביה, ה-RS iV.

תערוכת ז'נבה המבוטלת עברה לרשת - צאו לסיור וירטואלי
צילום: סקודה

"בזמנים כאלה אנחנו עוקבים אחרי כלל הזהב - ראשית הבטיחות. בסוף השבוע עיכלנו את המצב החדש והחלטנו להציג את החידושים שלנו בצורה שונה, דיגיטלית. או באופן שהוא 'Simply Clever' (סיסמת המותג; א.ש). קראנו לנהג התובלה שלנו שכבר היה בדרך לז'נבה עם המכונית החדשה, והוא הגיע בדיוק לפני רגע למלאדה בולסלאב..."

מסיבות העיתונאים של ז'נבה 2020 בסדר אלפביתי:

אודי -
A3 בבכורה עולמית ואב-טיפוס של e-tron S


אלפא רומיאו - ג'ולייה GTA בבכורה עולמית


אלפין - גרסאות חדשות ל-A110 בהופעת בכורה


אסטון מרטין - V12 ספידסטר בהופעת בכורה


ב.מ.וו - קונספט i4 בבכורה עולמית


בנטלי - מולינר באקאלאר בבכורה עולמית


גודייר - טכנולוגיות צמיגים חדשים


הונדה - בכורה אירופאית לג'אז החדשה


זינגר - השקת מותג ומכונית ראשונה (21C)


יונדאי - פרופסי (תצוגה) בבכורה עולמית


לקסוס - בכורות אירופאיות ל-UX300e ועוד


מורגן - פלוס פור חדשה בבכורה עולמית


מקלארן - 765LT בבכורה עולמית


מרצדס - E-קלאס מחודשת בבכורה עולמית וגרסאות כלאיים קומפקטיות


סקודה - אוקטביה RS iV בבכורה עולמית


פולקסווגן - גולף GTI בבכורה עולמית


פורשה - 911 טורבו חדשה בבכורה עולמית


פיאט - 500 חדשה וחשמלית בבכורה עולמית


קוניגסג - גמרה החדשה בבכורה עולמית


קופרה - פורמנטור בבכורה עולמית


ראש - גרסאות חדשות ל-911 הקלאסית


DS - בכורה עולמית ל-9 ולרכב התצוגה ASL


רועי צוקרמן סייע בהכנת הכתבה