אופל הכריזה על הדור השני של רכב הפנאי הקטן (B-SUV) מוקה, שהוצג לראשונה ב-2012. הדגם החדש עדיין בצבעי הסוואה, אך לפי אופל עתיד לצאת כעת למסע המבחנים האחרון שלו בדרכים.

דגם זה הוא ביטוי ראשון למכונית התצוגה GT X אקספרימנטל שהוצגה באוגוסט 2018, הקדימה את המוקה החדש, והפגינה את הקו העיצובי החדש של אופל במסגרת קבוצת PSA, שנה לאחר שהיצרן הגרמני היה לחלק ממנה.

אנשי אופל מציינים כי הדגם החדש יוצע גם בגרסה חשמלית, וזו תשווק כבר בראשית דרכו; הייצור יחל ברבעון האחרון של 2020, השיווק בתחילת השנה הבאה. כזכור, הדגם המקורי, שיצא לאור בימי שלוט ג'נרל מוטורס, שירת גם בתור ביואיק אנקור, וייצורו פסק במהלך 2019.

אופל מוקה – דור שני, דגם חדש
צילום: אופל

באופל מציינים כי הכלים המוסווים(?) יכריזו בגאון על מהותם באמצעות K רבתי (אחת משתיים ב-MOKKA), ואילו הסימול X שנוסף לשם הדגם עם מתיחת הפנים של 2016, יוסר, והשם יהיה כמו בזמן הצגתו.

הדגם המקורי, ממשיכים אנשי אופל, "הרשים בשילוב של ממדיו הקומפקטיים עם מופע חסון", והדגם החדש שומר על מאפיין זה – אבל "בדרך הרבה יותר מתקדמת ומודרנית, תפור טוב יותר לנהיגה בעיר, מסוגנן יותר כדי ליצור רושם רב". אופל מציינת כי הנהג והנוסעים ייהנו מ"פנים רכב שהוא דיגיטלי במלואו".

לא נמסרו פרטים טכניים, אך בהינתן הקטגוריה, הסופרמיני קורסה ודגמים קרובים של קבוצת PSA, הרצפה היא CMP, זו המשרת את דגמי הסופרמיני ורכבי הפנאי הקטנים של PSA. המנועים בשירות יהיו 1.2 ליטר טורבו-בנזין (100 ו-130 כ"ס), 1.5 ליטר טורבו-דיזל (130 כ"ס) – עם תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 8 הילוכים לפי הגרסה – חשמלי 136 כ"ס (100 קילוואט) לטווח של 310 ק"מ.