"אני מעריך ששוק הרכב יחזור די מהר לפעילות, אבל קשה עדין לדעת באיזה היקפים" אומר דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, "יש צרכים ויש אנשים שירצו להחליף או לקנות מכונית, ותחום זה לא ייפגע כמו התיירות. בצד הפיננסי צריך להבין שהבורסות אינן נראות כל כך רע. המכירות בשוק הרכב ירדו השנה, אבל קשה עדיין להעריך בכמה, במיוחד בתחום הפרמיום, ורק בתחילת יוני ניתן יהיה לקבל תמונה נכונה יותר. אני מעריך שההשפעה הגדולה על מצב המכירות השנתי תהיה בחודשים הקרובים, ולא ביולי עד ספטמבר".

ההשקה במועדה
"אנחנו לא עושים כרגע שינויים בתוכניות, ומצפים להשיק את לקסוס UX החשמלי בספטמבר. ההערכה שלנו שהוא יגדיל את מכירות הדגם בכ-30%. אנחנו מרגישים שבמבחר שלנו זה הדגם המתאים, המותג בארץ מוכן לכך וכך גם הקהל המקומי. אחרי ה-UX EV יושקו LC קבריו המרהיבה ו-LC קופה המחודשת, וכאן ייתכן עיכוב לתחילת 2021".  

לקסוס ישראל: מתכוננים ל-UX חשמלי, צופים חזרה מהירה
צילום: לקסוס

איך עובדים ?
לגבי העבודה בתקופת משבר הקורונה, גורלניק מספר שמבחינת היבואן לא היה מדובר בשינוי גדול בהיערכות. "בגלל אופן העבודה שלנו, היינו מוכנים לשינוי: באולמות היינו רק  צריכים לשים מחיצות בין אנשי המכירות, ובכלל אנחנו מורגלים להעניק שירות עד בית הלקוח. גם בזמנים רגילים אנחנו מבצעים 20% מהפעילות בבית הלקוח: החל מהתרשמות, דרך טרייד אין ועד מסירה. גם מבחינת שירות, בשלוש השנים הראשונות אנחנו מציעים את האפשרות שניקח את הרכב לטיפול ונשאיר ללקוח רכב חליפי. כך שבפועל רק הגברנו את המינון.

"אנחנו רואים יותר לקוחות שמתעניינים בקניית רכב ורוצים כרגע שנבוא אליהם, אבל באופן מעניין יש גם הרבה שרוצים לבוא לאולם ולקבל את החוויה המלאה. אז אם פעם היינו עושים שיחת טלפון קצרה וקובעים פגישה, היום השיחה יותר ארוכה והפגישה קצרה". 

"יצרנו גם 'שירות היברידי', שילוב בו איש המכירות, באמצעות שיחת וידאו, עושה ללקוח 'סיבוב סביב הרכב', אחרי כן 'יושבים על המחשב', בונים בשיחת טלפון את הרכב בעזרת קונפיגורטור, ולבסוף ניתן לבצע הזמנה ולקבל את האישור עבורה בדוא"ל. 

לקסוס ישראל: מתכוננים ל-UX חשמלי, צופים חזרה מהירה
צילום: דור ורד

"את התקופה בה האולמות לא יכלו לפעול ניצלנו כדי להכשיר את העובדים לצורת העבודה החדשה. העובדים שלנו לא יצאו לחל"ת מתוך הנחה שצריך להיערך ליום שאחרי". 

במקביל להודעה על פתיחת אולמות התצוגה החלה לקסוס להציע מגוון עסקאות תשלומים ללא ריבית והצמדה. 

"יצאנו מתוך ההנחה שאנשים ירצו בתקופה זו לרכוש רכב בעיקר באשראי כדי לשמור על רמת נזילות גבוהה. לכן הצענו ליסינג גמיש, שזה אומר שניתן לצאת מהעסקה אחרי שנה ללא קנס ומקבלים את הרכב ב-90% מימון; לרוב העסקאות בליסינג הן לשלוש שנים. אפשרות יציאה כזו היא ייחודית בתחום היוקרה, כי שם ירידת הערך אחרי שנה היא הגדולה ביותר. כמו כן ניתן מימון של 70% ללא ריבית והצמדה ברכישה רגילה".

לקסוס ישראל: מתכוננים ל-UX חשמלי, צופים חזרה מהירה
צילום: לקסוס