יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס ויצרנית המוליכים למחצה אנבידיה, הודיעו על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בתחום המכוניות האוטונומיות. השתיים הצהירו במשותף כי יפתחו יחד שבבים ופלטפורמת תוכנה למכוניות ללא נהג ומערכות בטיחות מתקדמות.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הברית בין חברת הטכנולוגיה ליצרנית הרכב הוותיקה בעולם, תאפשר פיתוח בעידן בו תעשיית הרכב מתקשה להפיק רווחים. "אנחנו רוצים להשיק פלטפורמת מחשוב פורצת דרך ומכוונת תוכנה למערכות סיוע לנהיגה ומערכות אוטונומיות", הסביר מנכ"ל דיימלר (יצרנית מרצדס), אולה קלניוס, במסיבת עיתונאים משותפת.

מעבד אנבידיה דרייב AGX אורין, שמפותח על-ידי ענקית הטכנולוגיה לשימוש ברכב אוטונומי, יוטמע במכוניות מרצדס החל מ-2024. הצדדים הסבירו כי עובדה זו תאפשר למרצדס לעדכן את תוכנת הרכב שלה באותה דרך בה מעודכנים כיום טלפונים חכמים.

מרצדס ואנבידיה מרחיבות שת
צילום: מרצדס

כל מרצדס עתידית תצויד במערכת 'אנבידיה דרייב', שתגיע עם צוות מומחי בינה מלאכותית ומהנדסי תוכנה שיבצעו פיתוח, עידון ושדרוג של המכונית לאורך חייה", כך על-פי ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה. 

בהודעה היצרניות נמסר כי הן יפתחו יחד רכיבי בינה מלאכותית ויישומים לרכב אוטונומי. המהלך מגיע זמן קצר בלבד לאחר שדיימלר הודיעה על כוונתה להשהות שיתוף פעולה באותו תחום עם ב.מ.וו. לאנבידיה הסכם שיתוף פעולה גם עם אודי, שלטענת דובר היצרנית, דני שפירו, לא בלעדי ולכן לא ייפגע מזה הנחתם עם מרצדס.