החידושים של וולוו לא יסתכמו בהשקת וולוו XC40 בגרסה היברידית-נטענת ובחזרה לתחום הסטיישן, אותו נטשה לפני מספר שנים. 

המהלך החשוב ביותר של וולוו בישראל יתרחש לקראת סוף 2021, עם השקת הגרסה הכל-חשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי XC40. לגרסה זו, שהוצגה באוקטובר 2019, הספק של 407 כ"ס, הנעה כפולה וטווח של 400 ק"מ, וללא ספק תהיה מעניינת.

עוד קודם, וכבר מתחילת 2021, יצוידו כל דגמי וולוו במערך היברידי מתון (48 וולט); גרסאות T3 (מנוע 1.5 ל', 3 ציל') של XC40 יצוידו במערך זה מאוחר יותר. 

וולוו מכוונת גבוה ב-2021
צילום: וולוו

במקביל יעבור כל מבחר הדגמים סימול מחודש, כאשר הגרסאות החשמליות והנטענות יזכו לתוספת השם 'ריצ'רג' (Recharge). הגרסאות הנטענות יצוינו בסימול 'T', הגרסאות החשמליות יצוינו בסימול 'P', ומנועי הבנזין והדיזל, כאמור עם מערך היברידי-מתון, יצוינו ב-'B'. לכולם יצורף מספר שיציין את מקומה של הגרסה בסולם ההספק (כמו היום, למשל: T3, T5 וכו'). 

שינוים במבחר הגרסאות 
במבחר הגרסאות של רכב הפנאי XC40 יחולו מספר שינויים. ייצור גרסת T5 (עם 247 כ"ס) החזקה הופסק ושיווקה בארץ יסתיים עד סוף השנה. בימים אלה מופסק שיווקה של גרסת T4 (עם 190 כ"ס) שכבר אינה נמצאת במלאי, והמבחר יתבסס כעת על T3 ו-T5 הנטענת.

גרסת B4 רגילה, שתחליף את T4, לא תגיע לארץ, בגלל שמחירה קרוב מאוד לזה של ההיברידית החזקה והמצוידת יותר; T4 ברמת הגימור הבסיסית עלתה 248,000 שקלים לעומת 260,000 שקלים להיברידית. עם זאת, גרסת B4 תיובא אם היבואן יזהה ביקוש להנעה כפולה; הנעה כזו הוצעה בארץ בעבר רק בגרסת T5, ואינה קיימת בגרסאות ההיברידיות.  

וולוו מכוונת גבוה ב-2021
צילום: וולוו

המשפחתית הגדולה S60 תוצע בקרוב בגרסת B5, כמו זו שב-V60 קרוס קאונטרי החדשה. גרסה זאת מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 250 כ"ס, וזו תחליף את T4 שיש לה אותו מנוע אך עם בהספק נמוך בהרבה של 190 כ"ס. בוולוו ישקלו להביא גרסה מעט פחות מצוידת ל-XC60 בגרסת T8 ההיברידית-נטענת, אם שינויי המיסוי הצפויים בתחילת 2021 יגרמו להתייקרות גדולה מדי של הדגם.

וולוו מכוונת גבוה ב-2021
צילום: יצרן