אודי ישראל החלה בשיווק RS Q8 – גרסת הקצה של רכב הפנאי-קופה הגדול של יצרן היוקרה הגרמני שנחשפה בנובמבר 2019. זוהי גרסה כוחנית ביותר לרכב הפנאי אודי Q8 שהוצג ב-2018, לכשעצמו האח הצעיר, הספורטיבי והמעוצב של Q7. 

כידוע, גרסאות RS הן הדבר האמיתי באודי (בשעה ש-S הן קיצוניות פחות), ממוקמות היישר מול דגמי חטיבה M של ב.מ.וו וגרסאות הקצה של AMG במרצדס. ביולי השנה הוצגה גרסת SQ8 מתונה מעט יותר.

בסיס לביצועים
ל-RS Q8 מנוע בנזין כפול-מגדשים 4 ליטר V8, מערך היברידי מתון (48 וולט) וכל אלה אחראים ל-600 כ"ס (6000 סל"ד) ו-81.5 קג"מ (2200-4500 סל"ד), התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה. מערך ההנעה הזה מסדר לרכב האצה של 3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 13.7 שניות מ-0 ל-200 קמ"ש, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. אגב, עם החבילה הדינמית האופציונלית, ניתן להגיע עם ה-RS ל-305 קמ"ש.

אודי RS Q8 בארץ – החל מ-1,182,000 שקלים.
צילום: אודי

בהשוואה, ל-SQ8 אותו מערך הנעה, אך זה מייצר 507 כ"ס, 78.5 קג"מ, ומאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות.

מערך הקוואטרו מעביר במצב רגיל 60% מתפוקת המנוע לגלגלים האחוריים, אבל יכול לשגר עד 70% ממנה לפנים ועד 85% לאחור. לרכב קפיצי אוויר עם שליטה אלקטרונית ואפשרות לשינויי גובה, חלקם אוטומטיים לפי המהירות. עוד במפרט: מערך בלימה משודרג הכולל דיסקים מאווררים ומחוררים מלפנים ומאחור, במידות של 440 מ"מ ו-370 מ"מ בהתאמה (עם קליפרים באדום, כמובן), חישוקי "22 עם צמיגי 295/40, ומי שירצה, ישמח באופציה לחישוקי "23 עם צמיגי 295/35.

שאר הדברים הנדרשים
כצפוי בגרסת קצה זו, לרכב ערכת איפור מאוד ספורטיבית, וזו כוללת חזית אגרסיבית במיוחד המבוססת על כונסי אוויר ענקיים, שבכה בשחור, ספוילרים ופגושים ייחודיים. מאחור בולטים פתחי יציאת אוויר מתחת לפנסים של-Q8 הרגיל אין, מעין שבכה תחתית גדולה עוד יותר, ושני מפלטים אובליים מגודלים במקום ארבעה עגולים וקטנים יותר.

אודי RS Q8 בארץ – החל מ-1,182,000 שקלים.
צילום: אודי

עיצוב סביבת הנהג אינו שונה מזה של SQ8 הרגיל, ובולטים בה שני צגי מגע גדולים במרכז, "10.1 ו-"8.6 ומחוונים מוקרנים. רמת האבזור עשירה ביותר, ובמפרט החוץ תאורת לד מטריקס מלפנים ולד דינמית מאחור, גג זכוכית, מפתח חכם, סגירת דלתות רכה, תפעול חשמלי לדלת האחורית. בתא הנוסעים ריפוד ודיפון מעור בתפירה מיוחדת, וזה משתלב עם דיפון העשוי סיבי פחמן, ובתקרה ריפוד אלקנטרה. לרכב כמובן מושבי ספורט, ואלה כוללים תפעול חשמלי מלא, חימום, אוורור, עיסוי. עוד במפרט: בקרת אקלים ארבעה-אזורית, כיוון חשמלי לגלגל ההגה ולווילונות, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O ועוד.

מערך הבטיחות מכובד וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, סיוע למניעת התנגשות מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 

בשעה שמחירו התחילי של אודי Q8 הוא 633,000 שקלים, מחירו של RS Q8 כמעט כפול, ועומד על 1,182,000 שקלים.

אודי RS Q8 בארץ – החל מ-1,182,000 שקלים.
צילום: אודי