"נו, באמת", אמרתי לעצמי כשראיתי את הכלים האלו לראשונה, "הרי רכבתי כבר במסלולים ברחבי העולם, על הכלים האקזוטיים ביותר, אז מה כבר יכולים לחדש לי אופנועים שבקושי עוברים את גובה הברך?". "אתה הולך להיות מופתע", אמר לי משה פרחי, שעמד קרוב מדי ושמע אותי מדבר עם עצמי. פרחי הוא מהוותיקים בין מדריכי הרכיבה בארץ, ופועל בתחום של רכיבה מתקדמת כבר כעשרים שנה.

המיקום: מסלול הקרטינג של בית ברל; האופנועים: מיניבייק סופרמוטו 125 סמ"ק של חברת סטומפ הסינית, דגם ספורט כביש 110 סמ"ק של ohvale האיטלקית. שני הדגמים מצוידים במנועי ארבע פעימות המבוססים על מנועי הונדה ותיקים ואמינים, ומספקים קצת יותר מ-10 כ"ס, וביום טוב ובישורת ארוכה יתקרבו, כתלות ביחסי העברה, גם ל-100 קמ"ש.

קורס רכיבה - בקטנה
צילום: שגיב הרט

אלו כלים שנראים קטנים, אבל בחלק מהמקרים הם מגיעים עם צמיגי סליקס למירוצים ומכלולים איכותיים, ואלה מותאמים מראש, גם מבחינת כיוון מתלים, דווקא למבוגרים. ברשת תוכלו למצוא סרטונים של רוכבים כמו פטרוצ'י וגם ולנטינו רוסי שמתאמנים עליהם.

"העובדה שהכלי קטן, קל משקל ולא עוצמתי מדי מורידה פחדים ויוצרת בסיס לשיפור טכניקת הרכיבה, מאפשרת להגיע לקצה היכולת שלו. בעיני זה יותר בטוח מאשר לתת לילד לרכוב עם אופניים לבית ספר" אומר פרחי.

ואכן, היתרונות ברורים – הכל זול ופשוט, הכלי לא מאיים, המהירות לא גבוהה מדי, ובמקרה של נפילה הסיכוי לפציעה נמוך והנזק לאופנוע קטן.

קורס רכיבה - בקטנה
צילום: שגיב הרט

בילינו שעתיים-של-אדרנלין על המסלול. אחד הרוכבים היה נער שרכיבה זו הייתה אחת ההתנסויות הראשונות שלו בכלל על אופנוע; היה מרשים מאוד לראות את קצב ההתקדמות – מה שהחל בחשש להוריד את האופנוע ולקחת עיקול, הסתיים שעה אחרי עם ברך באספלט.

כלים מסוג זה על מסלול הם דרך מעולה לתרגל רכיבה – הפניה נכונה של מבט, תנוחת ישיבה נכונה, ומה בכלל לעשות עם הגוף. בעצם, אם קרטינג הוא הקטנה של מכונית מירוץ, למה שלא תהיה לו מקבילה אופנוענית?

למרות הסקפטיות המסוימת שהגענו איתה, היה מאד מהנה לרכוב על הכלים הקטנים האלו על מסלול. כבונוס, עם סיום המפגשים יוצאים מהם ברמת רכיבה טובה יותר.

הרכיבה מגיל 6; מחיר של 4 מפגשים של 10 דקות – 590 שקלים (לא כולל ציוד).

קורס רכיבה - בקטנה
צילום: שגיב הרט