יצרנית הרכב הרומנית, דאצ‘יה, חשפה אתמול (שלישי) באופן רשמי את הדור השלישי של דאצ'יה סנדרו — מכונית הסופרמיני שלה. סנדרו (2004) משווקת בישראל מאז שנת 2015 (דור שני) במגוון גרסאות, הבולטת מתוכן היא גרסת סטפווי המוגבהת, המובלטת גם באמצעות איפור השטח. 

פלטפורמה מודרנית, הופעה עדכנית
בשונה מדאצ‘יה דאסטר המבוסס על קודמו, סנדרו החדשה מבוססת על הדור החדש והעדכני של הפלטפורמה הקטנה של רנו/ניסאן, CMF-B, המיועדת לדגמי סופרמיני ורכבי פנאי קטנים. דאצ‘יה מבטיחה כי בסיס מודרני זה משפר את קשיחות השלדה וההתנגדות לפיתול, משקלו מופחת (עד 80 ק“ג), מציע בטיחות פסיבית משופרת, שילוב מערכות בטיחות עדכניות ועוד. הממדים החיצוניים דומים עד זהים לאלה של הדור היוצא, כך דאצ‘יה.

כמו הדגם הפורש, גם הדגם החדש יוצע בשתי גרסאות — רגילה או סטפווי מוגבהת; לאחרונה מרווח גחון עדיף ונדיב למד של 17.4 ס“מ (4.1 ס“מ יותר מאשר ברגילה). לאלה מצטרפים גם משטחי החלקה ממתכת מלפנים ומאחור האמורים לספק מעט הגנה בנסיעת שבילים. כרגע סנדרו מוצעת בכל גרסאותיה במרכב האצ‘בק, אך בהמשך צפויה להופיע גם בתצורת סטיישן וגם סדאן שתשווק בשם ’לוגאן‘ (המכונית האפורה בתמונה הראשית).

דאצ‘יה סנדרו 2021 החדשה נחשפה
צילום: דאצ'יה

סנדרו החדשה דומה מאוד לדגם היוצא, אך עיצובה החיצוני עדכנית יותר. זה דגם ראשון של דאצ'יה המציג את "מוטיב Y" ביחידות התאורה (לד יום), וזה ימצא את מקומו גם בשאר היצע הדגמים. הכנפיים התפוחות מאחור מוסיפות לרושם, וישנה אופציה לצבעים עזים כמו כתום או כחול. גרסת סטפווי מוסיפה כמובן, מלבד הגבהת המרכב, פריטי עיצוב אופייניים לרכבי שטח, כמו שבכה בעיצוב קשוח יותר, דמוי מגן גחון בפגוש מלפנים ומאחור, חצאיות צד שחורות, פסי הטענה מתכווננים על הגג וחישוקי "16 ייחודיים לגרסה זו.

נוסעים, בטיחות
עיצוב סביבת הנהג מתקדם משמעותית מזה של הדגם הפורש. לצד השיפור בהופעה, מציינים אנשי דאצ‘יה כי ניסו לענות על הצרכים והדרישות שעלו מצד הלקוחות בשנים האחרונות; כך למשל, מורכב מעמד לטלפון (ניתן להסרה), באבזור אופציה לחיישני תאורה, ניתן לתפעל את מגביל המהירות ובקרת השיוט מההגה (היה בין המושבים עד כה), באבזור בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני גשם, ובהתאם לרוח התקופה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8.

דאצ‘יה סנדרו 2021 החדשה נחשפה
צילום: דאצ'יה

במפרט הבטיחות שש כריות אוויר בכל רמות הגימור, ונוספה הגנה נגד צליפת שוט ליושבים מאחור. במערכות הבטיחות המתקדמות בלימה אוטונומית (6-170 קמ“ש), מערכת לניטור שטחים מתים (מכוניות ואופנועים), וגם מערכת עזר לחניה.

מנועים
בתחילת הדרך תוצע סנדרו עם מנוע הבנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המוכר של רנו בגרסה אטמוספרית או מוגדשת (טורבו). בגרסה האטמוספרית תיבה ידנית עם 5 הילוכים, ובמוגדשת תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או תיבה רציפה. לצד אלה תוצע גרסה מונעת גפ“מ עם תיבה ידנית בלבד.

דאצ‘יה סנדרו 2021 החדשה נחשפה
צילום: דאצ'יה 

דאצ‘יה לא מסרה נתונים נוספים, אך נציין כי מנוע זה בגרסתו המוגדשת (הנמצאת ברנו קליאו, למשל) מפיק 100 כ“ס, ועם התיבה הרציפה צריכת הדלק הממוצעת היא 18.9 ק“מ/ל'. עם זאת, דאצ‘יה מציינת כי במקרה של סנדרו שילוב זה מעניק חיסכון של כ-11% ביחס לגרסה המקבילה בדור היוצא (תיבה רובוטית, 90 כ“ס). 

דאצ‘יה סנדרו 2021 החדשה צפויה להגיע לשווקים באירופה בתחילת שנת 2021, ובהמשך תגיע גם אלינו.

דאצ‘יה סנדרו 2021 החדשה נחשפה
צילום: דאצ'יה