סצנת המרדפים הטובה בקולנוע היא לא זו מעקיצה בשישים שניות, ממש לא זו מבוליט ובטח לא זאת מהג'וב האיטלקי – כאילו מיני במתכונת מקורית עם צמיגי 145 על 80, לא ממש פונה מגניב ובטח שלא מאיצה מהר... ותסמכו עלי, היו לי כמה כאלה. ואלפא מאותה התקופה, שרודפת אחריהן לאורך זמן ולא מתקלקלת, נו באמת. מה זה, מדע בדיוני...?

סצנת המרדפים הטובה ביותר בקולנוע שייכת לסרט רונין. וכל ההקדמה הזאת מגיעה בעקבות הרכב עליו אספר במספר שורות אלה ובעיקר בסרטון הווידאו המצורף לכתבה (בתמונה הראשית, או בסוף הכתבה).



שנת 2004, סחבק עובד בקארטינג בפולג, אללה ייקום דמו, ובאחד הימים חבר קורא לי ואומר "בוא לחניה, נראה לי זו M5 שם". עכשיו, M5, זה לא מחזה נפוץ במדינת היהודים של אותם השנים. וזו היתה M5 E34 אמתית. לפני כחמש שנים אומר לי חבר "שמע אוהד, יש M5 E34 למכירה". אני עושה אחת ועוד אחת ומבין שזו האחת מאז, כי היתנ רק אחת כזאת במדינת ישראל. מפה לשם, אמרתי לו שאם הוא לא קונה אז אני קונה. והוא לא קנה.

יש מספר שינויים בין הבודי של גרסת ה-M לזו של הרגילה בדור הזה, מעבר לפגושים שונים וחצאיות צד, שרק מומחים בתחום יצליחו להבחין, או חישוקים משני חלקים שהיום כל כך מבוקשים. אבל השינויים המעניינים יותר, הם יותר בקטע המכני, כי בחייאת אנחנו אנשים רציניים וקוסמטיקה אנחנו נשאיר לבוגרות בית ספר לק-ג'ל.



הבודי של הגרסאות החזקות של ה-E34 מסומן ב-HD, שבין היתר זה אומר שיש עיגון חזק יותר לדיפרנציאל, שבעצמו הוא הגדול ביותר שיש לב.מ.וו להציע. דבר נוסף זו תיבת ההילוכים. השוני נמצא בסינכרונים שכעת מאפשרים החלפות חלקות יותר בסל"ד גבוה. בסוף שנותיו של הדור הוצע גם גיר שישה הילוכים שאם אתם שומעים עליו.

נהיגה
נתחיל בזה שזו מכונית ישנה וזוויות גלגול יש כאן, משהו שלא היה עובר היום. מה שכן, נוחות הנסיעה פשוט מעולה. מה שב.מ.וו עשו זה הרכיבו קפיצים קשיחים יותר בשלושים אחוז ביחס לגרסאות הרגילות. הבלימה סבירה וההיגוי טוב, גם מבחינת משקל ומעביר אחלה מידע וזאת למרות שיש כאן תיבת הגה ולא מסרק.



בניגוד לדור הקודם של ה-M5, בודי E28, כאן התכנון קצת יותר טוב, כי אמנם יש כאן יותר משקל, אז הביצועים לא ממש השתפרו למרות תוספת ההספק; אבל הגלגלים הקדמיים נמצאים יותר קדימה ביחס לבתי הבולמים, מה שאומר שהמנוע יושב מעט יותר אחורה, ועכשיו יש שלושה צילינדרים לפני בתי הבולמים ושלושה מאחוריהם, כשבעבר זה היו ארבעה צילינדרים לפניהם. במילים אחרות, כעת יש פחות תת-היגוי. ההתנהגות נהדרת ואם אתם רוצים לבצע סחיפה, זה די קל ונשלט נהדר.

התאוצה בסך הכל טוב, בכל זאת 300 וקצת סוסים, זו אינה תאוצה מרגשת, בטח לא ביחס להיום, אבל זה אוטו מכני ומנוע גדול יחסית שרץ למעל 7000 סל"ד ויש לו צליל ייחודי רק לו, כאילו שישה צילינדרים בטור על מצערות.

רוצים יותר מזה? כנסו לסרטון. ואם נהניתם, שתפו.