טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, הודיעה על מתיחת פנים שניה עבור טסלה מודל S, מכונית הסלון שלה. לצד זו נמסר על מתיחת פנים דומה שעבר טסלה מודל X, רכב הפנאי הגדול של היצרנית. טסלה מודל S נחשפה לראשונה בשנת 2012, עברה מתיחת פנים ראשונה ב-2016 ומאז עודכנה לא פעם, בעיקר במערך הסוללות ומכאן גם טווח הנסיעה וגם בביצועים. מודל X הוצג ב-2016 על אותו בסיס של S, והוא מתייחד בדלתות אחוריות הנפתחות כלפי מעלה.

מה שחדש
הדגמים עברו עדכונים כמעט זהים. שניהם זכו לעיצוב חיצוני רענן יותר — יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור, שינויים קלים לפגושים, חישוקים חדשים ועוד. עם זאת, השינויים אינם בולטים אך ההופעה אלגנטית ושלמה מעט יותר – וחשוב לא פחות: טסלה טוענת לשיפור ביעילות האווירודינמית (0.208 ב-S ו-0.25 ב-X).

1639286
צילום: יצרן

יחידות ההנעה עודכנו אף הן. הגרסאות "הבסיסיות“ של הדגמים מצוידות באותו מערך הכולל מארז סוללות 80 קוט"ש ו-2 מנועים חשמליים להנעה כפולה המפיקים יחד 670 כ“ס — טווח הנסיעה עומד על 576 ק“מ ב-X ועד 659 ק“מ ב-S. הביצועים טובים בהחלט — 3.8 שניות ל-100 קמ“ש ב-X ו-3.1 שניות ב-S. 

בראש ההיצע עומדות כעת גרסאות “פליייד“ (PLAID) הנעזרות בשלושה מנועים המפיקים יחד 1,020 כ“ס. הביצועים מהממים ממש — ולפי טסלה מדובר ב-2.5 שניות ל-100 קמ“ש ב-X, ו-1.99 שניות בלבד ל-100 קמ“ש ב-S. כאן טווח הנסיעה נמוך במעט — 544 ק“מ ב-X ו-624 ק“מ ב-S.   

בראש ההיצע של מודל S גרסת ”פלייד פלוס“ שיהיה לה הספק גבוה מ-1,100 כ“ס, תאוצה ל-100 קמ“ש בפחות מ-1.99 שניות ו… טווח נסיעה מרבי גדול בהרבה — עד 837 ק“מ בין טעינות.

1639285
צילום: יצרן

משחקת בנו, משחקים בה
שינויים משמעותיים ביותר נעשו בסביבת הנהג, שהיא כמעט זהה בשני הדגמים. לוח המחוונים המוקרן חדש, פתחי המיזוג הוסתרו והדשבורד והקונסולה המרכזית עוצבו מחדש. סיבה עיקרית לכך היא המסך הענק בגודל 17 אינץ‘, כעת אופקי, המשתלב בתוכה, ולא ניצב וחיצוני לה כמו לפני מתיחת הפנים. 

אנשי טסלה כתבו גם כי במסגרת מתיחת הפנים, חודשו החומרים, נוספו צבעים חדשים למשטחי הדיפון ולריפוד, וכי הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות ממסך חדש שמוקם שם. ה-X יוצע בסידור של חמישה, שישה או שבעה מושבים.

1639282
צילום: יצרן

את מירב תשומת הלב תופש גלגל ההגה החדש — מבנהו מרובע וללא חלק עליון, מחליף את גלגל ההגה המוכר. זאת ועוד, גלגל ההגה כמעט נטול כפתורים, ללא סמל החברה וסביבו אין ידיות ומנופי תפעול להילוכים, איתות ואורות. איך אנשי טסלה מצפים שננהג במכונית? בחברה טרם התקבל הסבר רשמי, אך דיווחים ברשת מספרים כי מאסק עצמו הסביר שהדבר ייעשה באמצעות שילוב בין תפעול עצמאי של מערכות אלה על-יד המכונית ותפעול מצד הנהג דרך מסך המגע. בכל מקרה, סביר להניח שגלגל הגה ”רגיל“ יוצע לפחות כאופציה מטעמי רגולציה.

אנשי טסלה ציינו כי במסכי המולטימדיה ניתן יהיה לשחק במשחקי מחשב וקונסולה מלאים. אנחנו כבר רואים איך אופציה זאת בשילוב ה“טייס האוטומטי“ מגיעה לכותרות.

1639283
צילום: יצרן