אודי חשפה שני רכבי פנאי חשמליים חדשים: Q4 e-tron, רכב פנאי קומפקטי במבנה רגיל; Q4 e-tron ספורטבק במרכב עם סיומת קופה. דגם זה תואם לפולקסווגן ID.4 וחולק עימו את הרצפה החשמלית-ייעודית של קבוצת פולקסווגן, MEB. 

מצ‘מפיון מוטורס, יבואנית דגמי אודי לישראל, נמסר כי Q4 צפוי להגיע לישראל בשתי גרסאות המרכב בסוף השנה או לכל המאוחר בתחילת שנת 2022.

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי

עיצוב, ממדים 
עיצובו החיצוני של Q4 דומה לזה של שאר  דגמי אודי העדכניים, כאן בהופעה בוטה יותר, בעיקר בזכות סבכה גדולה מאוד ואטומה לשיפור היעילות האווירודינמית, גם קווים מחודדים יותר, חישוקים בעיצוב ייחודי (19-21 אינץ‘), יחידות תאורה של לד מלא צרות ונאות.   

ההבדל המשמעותי בעיצוב הדגמים מוצא ביטוי בחלקם האחורי: לספורטבק גג המשתפל מטה מוקדם יותר ולקראת סופו כנף המפצלת את החלון האחורי. הבדלי העיצוב הקלים מביאים לנתוני גרר שונים: 0.28 ב-Q4 הרגיל מול 0.26 בספורטבק.

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי

אודי Q4 e-tron, מציע תא מטען בנפח 520-1,490 ליטרים בגרסה הרגילה, 535-1,460 ליטרים בגרסת ספורטבק. באודי מציינים כי כושר הגרירה של Q4 הוא 1,000 ק“ג בגרסת ההנעה הקדמית, 1,200 ק"ג עם ההנעה הכפולה.

ממדיו החיצוניים של הדגם לא נמסרו במלואם, אך מאלה שפורסמו עולה כי Q4 מתמקם בין Q3 ל-Q5 המוכרים. בסיס הגלגלים מתפרש על פני 276 ס“מ לעומת 268 ס“מ ו-283 ס“מ בהתאמה; אורכו הוא 459 ס"מ, מול 448 ס“מ ו-468 ס“מ בהתאמה. אודי מציינת שהמעבר לפלטפורמה החשמלית והוויתור על המכלולים המכניים המסורתיים חסך מקום רב, וכי הרכב החדש מרווח בהתאם.

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי

סביבת הנהג בשני דגמים זהה, וברובה דומה למה שכבר ראינו בדגמים אחרים של אודי. "תא הטייס הווירטואלי" ("Audi virtual cockpit") משלב לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה המופנה לעברו. כמו בדגמים החדשים של קבוצת פולקסווגן, גם כאן בורר בתפעול אלקטרוני.

מנועים, הספקים, טווח
אודי Q4 מוצע כבר בראשית דרכו בשלוש גרסאות הנעה הנבדלות זו מזו במספר המנועים, הגלגלים המונעים, ההספק, הסוללות ועוד, ואלה מסומלות באופן זהה לגרסאות של דגמים רגילים.  

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי

לגרסה הבסיסית, 35, מנוע חשמלי יחיד המפיק 170 כ“ס ו-32.6 קג“מ, ההנעה אחורית ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9 שניות. לגרסה זו סוללה של 55 קוט“ש וטווח הנסיעה המוצהר הוא 341 ק"מ ל-Q4 הרגיל, 349 ק"מ בספורטבק (WLTP).

מעליה ניצבת גרסת 40 שהמנוע החשמלי שלה המפיק 204 כ“ס ו-31.6 קג“מ, גם כאן ההנעה אחורית, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות. בגרסה זו סוללה של 82 קוט“ש לטווח הנסיעה הגדול ביותר, 520 ק“מ בין טעינות.

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי

בראש ההיצע גרסת 50 המצוידת בשני מנועים: המנוע מאחור מפיק 204 כ“ס ו-31.6 קג“מ, ואליו מצטרף מנוע קדמי המפיק 109 כ“ס ו-16.5 קג“מ להספק משולב של 299 כ“ס ו-46.9 קג“מ. ההנעה כאן כפולה, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.2 שניות. עם סוללה של 82 קוט"ש הטווח הוא 488 ק"מ ב-Q4 הרגיל, 497 ק"מ בספורטבק.

ניתן לטעון את כל הגרסאות בשקע AC עד 11 קילוואט, ובשקע DC עד 125 קילוואט.

אודי חשפה את Q4 e-tron – דגם פנאי חשמלי
צילום: אודי