במסגרת אירוע "היום החשמלי" של קבוצת סטלנטיס – התאגיד המשלב את PSA (אופל-סיטרואן-פיג'ו-DS) ואת FCA (פיאט, קרייזלר, ג'יפ, אלפא, מזראטי, ראם) – שנערך היום (שני), חשפה ג'יפ תמונות ראשונות ומעט פרטים על ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש בגרסה היברידית-נטענת. 

ג'יפ השיקה בתחילת ינואר השנה את הדור החמישי של רכב השטח גרנד צ'ירוקי, וזה מוצע לראשונה גם בגרסה מוארכת עם שבעה מקומות ישיבה; בסיס הגלגלים ואורכה של הגרסה הרגילה הם 295.9 ס"מ ו-500 ס"מ, של הגרסה המוארכת 309.1 ו-520 ס"מ בהתאמה. מאז הוצג הדגם ב-1992, נמכרו ממנו מעל 7 מיליון יחידות, והוא אחד הדגמים הנמכרים של ג'יפ.   

גרנד צ'ירוקי החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתוכננה מראש כך שתתאים גם ליחידות הנעה מחושמלות. הגרסה ההיברידית מוצגת תחת הסימול 4xe, ומוצעת בשלב זה במרכב הארוך בלבד. ג'יפ רנגלר מוצע בגרסה היברידית-נטענת ובאותו סימול, וסביר להניח שהצמד יחלוק אותה יחידת הנעה. 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי פלאג-אין הייבריד 2022 נחשף
צילום: ג'יפ

ברנגלר מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר 4 צילינדרים המפיק 270 כ"ס, והתפוקה המשולבת עומדת על 375 כ"ס ו-64.9 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כמובן כפולה. לסוללה 17.3 קוט"ש, והטווח החשמלי בלבד עומד על כ-35-40 ק"מ.  

בג'יפ מדווחים כי יחשפו את כל  הפרטים על גרנד צ'ירוקי המחושמל בתערוכת ניו יורק הקרובה (20-29 לאוגוסט), אז צפויה היצרנית לחשוף גם את גרנד צ'ירוקי במרכב הקצר בעל חמישה מושבים.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי פלאג-אין הייבריד 2022 נחשף
צילום: ג'יפ