הבהרה חשובה לפני שנתחיל
נציין כי הכתבה כתובה בלשון זכר, אך חשוב להבהיר כי תפקיד יועץ השירות בענף הרכב מתאים לנשים באותה מידה לנשים. אנחנו שמחים לראות שלאחרונה, יותר ויותר נשים משתלבות בהצלחה רבה בתפקידים שונים ומגוונים בענף הרכב, ואנו מברכים על המגמה הזו ומקווים שהיא תימשך.

פרופיל תפקיד יועץ השירות
אם אתה אוהב לתת שירות לאנשים, ואתה יודע להקשיב ולהתאים את עצמך לסוגים שונים של אנשים, תפקיד יועץ השירות הוא התפקיד הנכון עבורך.

יועץ השירות בענף הרכב
היום, בעידן הדיגיטלי, לא מעט לקוחות משוועים לשירות אנושי. במיוחד לקוחות בתחום הרכב, תחום שעבור רבים מהם נתפס כמאיים, מכיוון שאינם מכירים אותו היטב. לכן, חשיבותו של מקצוע יועץ השירות עלתה בשנים האחרונות ולדעתנו תמשיך לעלות גם בשנים הקרובות.

רכישת ידע בתחום הרכב יהיו בונוס נוסף עבורך, מכיוון שתעסוק בתחום אותו אתה אוהב. יועץ שירות בתחום הרכב עובד מול לקוחות המגיעים עם תקלה ברכבם. תפקידו להבין את מהות התקלה, להציע פתרונות, ויחד עם זאת ובעיקר – להבין את הלקוח.

יועצי שירות בענף הרכב
צילום: עזרא רפאל

כל לקוח הוא עולם ומלואו. לקוחות שונים יגיבו באופן שונה לתקלה זהה, ולכן על יועץ השירות להתאים עצמו ללקוח. יועץ השירות הוא הפנים של מרכז השירות, ומבחינת הלקוח הוא המכונאי, המהנדס והיצרן של הרכב, וכל התלונות והתסכול עשויים להיות מופנים אליו בעת המפגש. המיומנות האדירה שתרכשו בתפקיד, כאשר תעבדו עם אנשים בסיטואציות לא פשוטות, תוכל גם לשמש לכם כמקפצה למקצועות אחרים בתחום השיווק והמכירה.

יתרון נוסף לעבודה בענף הרכב, מעבר עיסוק בתחום שאתה אוהב כמובן, הוא השינוי המתמיד אותו עובר הענף, שינוי המייצר עניין, אתגר וסיפוק. באחת הכתבות הקודמות שפרסמנו, ניפצנו חמישה מיתוסים על ענף הרכב (קישור: חמישה מיתוסים על תעשיית הרכב שהגיע הזמן לנפץ – אוטו  (auto.co.il)). המיתוס החמישי, חשף כי תחום הרכב היום כולל מערכות מחשוב מורכבות והוא רחוק שנות אור מתחום הרכב של לפני כ-10 – 20 שנה. העתיד הקרוב טומן בחובו שינויים משמעותיים נוספים, שינויים שייצרו אתגרים וביקוש גובר לעוד אנשים איכותיים בתחום.

יועצי שירות בענף הרכב
צילום: אילן ספירא

לעבוד בחברה גדולה
בענף הרכב בארץ פועלות לא מעט חברות גדולות המעסיקות מאות עובדים. חברות אלו עובדות לפי פרוטוקולים וסטנדרטים בינלאומיים המוכתבים להם מהיצרנים בחו"ל, ולכן רמת המקצועיות בתחום גבוהה במיוחד.

מעבר לכך, בחברה גדולה, אפשרויות הקידום הן רבות. חלק ממנהלי השירות האזורי או המנהלים של מרכזי השירות התחילו בתפקיד יועץ שירות והתקדמו במדרג התפקידים.

ענף הרכב דואג לפתח את עובדיו מבחינה מקצועית באמצעות השתלמויות שונות על-מנת לעמוד בקצב השינויים אותו הוא עובר. מעבר לכך, כמו בכל חברה גדולה, מחלקת משאבי האנוש דואגת לרווחת העובדים, בין אם בתנאי העבודה או בימי גיבוש לעובדים.

יועצי שירות בענף הרכב
צילום: עזרא רפאל

מה לגבי שעות העבודה?
השינויים הטכנולוגים קרבו את ענף הרכב לעולם ההייטק – פרט לשעות העבודה, ופה, מדובר ביתרון משמעותי. ברוב מרכזי השירות, יום העבודה מסתיים בשעה 16:00, דבר שיאפשר לכם לחזור בשעה סבירה הביתה וליהנות מבילוי בחיק המשפחה ומזמן פנאי לתחביבים או לעיסוקים נוספים.

בחן את עצמך – האם אתה עשוי מהחומר הנכון על מנת להיות יועץ שירות מצוין?

- אני מסוגל להיות הדמות המקצועית ולשמש הפנים של מרכז השירות
- אני מסוגל ללוות לקוח מהרגע בו הוא נכנס למרכז השירות ועד הרגע שבו הוא יוצא ממנו
- אני מכיר את מערכות הרכב השונות ואוהב להתעדכן בשינויים הטכנולוגיים והמכניים בענף
- אני מסוגל לעבוד לפי סטנדרטים ותהליכים של חברות גדולות
- אני מעוניין להתפתח מקצועית ולפתוח לעצמי דלתות לתפקידים נוספים בענף 

יועצי שירות בענף הרכב
צילום: שרתון