מקס וורסטפן, הנהג של קבוצת רד בול ניצח בגרנד פרי של ארה"ב שנערך אתמול (ראשון) באוסטין, עיר הבירה של מדינת טקסס. וורסטפן, שהגיע למירוץ כשהוא ניצב במקום הראשון בטבלה, הגדיל עם ניצחונו את היתרון ביחס לאלוף העולם המכהן, לואיס המילטון שסיים שני.  

וורסטפן סיים ראשון למרות לחץ חזק של המילטון ומרצדס בהקפות האחרונות. עם ניצחונו הגדיל וורסטפן את יתרונו בדירוג האליפות ל-12 נקודות, זאת כאשר נותרו רק 5 מירוצים לסיום. היה זה מירוץ מצוין לרד בול, כאשר נהגה השני, סרג'יו פרז, סיים שלישי.

אימונים, דירוג
קרקס הגרנד פרי הגיע לאוסטין, טקסס, ובמשך כל מקצי האימונים היו המכוניות של מרצדס מהירות יותר במסלול עליו הם רגילים לנצח. אבל ברד בול לא נחו ובעיקר השתפרו ברגע הנכון, מקצה הדירוג. עם סיומו, קבע וורסטפן את הזמן המהיר ביותר, והמילטון נאלץ להסתפק במקום השני. מצב זה הביא לציפייה לזינוק דרמטי של שני הנהגים הנלחמים על האליפות.

פורמולה 1 ארה
צילום: מרצדס

ההחלטה של מרצדס להחליף מנוע במכונית של ואטרי בוטס הביאה לכך שזה הורד מהמקום הרביעי למקום התשיעי. המשמעות הייתה שהמילטון נותר ללא חיפוי בין וורסטפן לפרז שזינק שלישי, ולכן היה צפוי ללחץ חזק מאחור. שארל לקלר, בעוד מקצה דירוג מצוין, עלה כתוצאה מכך עם הפרארי שלו למקום הרביעי.

זינוק, מירוץ
עם מתן אות הזינוק פתח המילטון היטב ונטל את המקום הראשון מוורסטפן, אבל רד בול שוב הייתה אגרסיבית ויצירתית יותר ועצירה מוקדמת שלה להחלפת צמיגים סייעה לוורסטפן לחזור למקום הראשון בפער נאה. על המסלול שידוע כשוחק צמיגים היה ברור שהחלפות הצמיגים ישחקו תפקיד חשוב במיוחד.

הדרך של מרצדס בעימות הזה התבססה על החלפות מאוחרות יותר. ואכן, אחרי ההחלפה השנייה המילטון יצא אחרי וורסטפן כשהוא בפער של יותר מ-8.4 שניות, תוך 5 הקפות צמצם את הפער ל-3.9 ובהקפות האחרונות זה עמד על 1.5 שניות בלבד.

פורמולה 1 ארה
צילום: מרצדס

אבל להיות קרוב, לאיים על ההובלה, לצמצם פערים זה דבר אחד, לעקוף ולסיים ראשון זה כבר עניין אחר. בסופו של דבר, רד בול הייתה טובה ממרצדס בכל הקשור לתזמון החלפות הצמיגים.  

מאחור ניטשו קרבות בין פרארי למקלארן המתחרות ביניהן על המקום השלישי בדירוג היצרנים. לקלר בפרארי סיים רביעי לפני דניאל ריקרדו במקלארן, בוטס במרצדס השנייה היה שישי, קרלוס סיינז בפרארי ולנדו נוריס במקלארן. יוקי טסונודה באלפא טאורי סיים תשיעי.

טקסס, תל אביב
באירוע יוצא דופן שנערך במרכז תל אביב התכנסו אנשי חברת זאדארה הישראלית – המספקת השנה שירותי ענן לאלפא רומיאו – יחד עם חובבי הספורט המוטורי לצפייה במירוץ מתוך תקווה להביא קצת מזל לקבוצה שסובלת מעונה קשה.

פורמולה 1 ארה
צילום: מרצדס

לפרקים נראה היה שזה עוזר, וקימי ראיקונן נראה בדרך למקום העשירי, המעניק ניקוד. אולם, בשלבי הסיום הוא החליק מהמסלול, וסבסטיאן פטל שדלק אחריו באסטון מרטין עט על המציאה.

גרנד פרי ארה"ב, אוסטין, 24.10.21
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. סרג'יו פרז – רד בול
4. שארל לקלר – פרארי
5.  דניאל ריקרדו – מקלארן
6. וואטרי בוטס – מרצדס
7. קרלוס סיינז – פרארי 
8. לנדו נוריס – מקלארן
9. יוקי טסונודה – אלפא טאורי
10. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים אחרי 17 מירוצים (מתוך 22 מירוצים)
 1. מקס וורסטפן – 287.5 נק'
2.  לואיס המילטון – 275.5 נק'
 3. ואטרי בוטס – 185 נק'  
 4. סרג'יו פרז – 150 נק'
5. לנדו נוריס – 149 נק'

פורמולה 1 ארה
צילום: מרצדס

אליפות העולם ליצרנים אחרי 17 מירוצים (מתוך 22 מירוצים)
1. מרצדס – 460.5 נק'
2. רד בול – 437.5 נק'
3. מקלארן – 254 נק'
4. פרארי – 250.5 נק'
5. אלפין – 104 נק'