כל מי שמחפש עבודה במרכז שירות, נתקל בדילמה הזו: האם כדאי לעבוד במרכז שירות של יבואן מורשה או במרכז שירות פרטי? שלמה גבע, סמנכ"ל השירות והחלפים בדלק מוטורס, יבואנית במוו, פורד, מיני ומאזדה, עזר לנו לרכז עבורכם את היתרונות במרכזי השירות של היבואנים המורשים.

מאות בודדות מתוך מעל 5,000 מרכזי שירות שייכים ליבואנים המורשים. יבואן מורשה הוא הגוף שיצר את הקשר עם היצרן בחו"ל וקיבל את אישורו לייבוא רכבים מתוצרתו ולספק להם שירות. היצרן מספק למרכזי השירות המורשים את כל הכלים והידע על מנת להיות תמיד בחוד החנית בכל מה שקשור לתשתיות, תהליכי עבודה, ידע ומקצועיות. בנוסף, מרכזי שירות אלו עובדים תחת כל התקנות והדרישות של מדינת ישראל ולכן מספקים לעובדיהם את כל התנאים הנדרשים לעבודה על פי חוק – הן מבחינת בטיחות והן מבחינת תנאי ההעסקה. כדוגמה, מציין שלמה גבע את מרכז השירות הארצי של במוו בישראל הממוקם בפ"ת או המוסך המרכזי של דלק מוטורס בניר צבי, שני מרכזי שירות המספקים סטנדרטים גבוהים הן לעובדים והן ללקוחות. 

אז מה הם בעצם היתרונות?

יתרונות העבודה במרכזי השירות של היבואנים המורשים
צילום: עזרא רפאל

ידע ותמיכה ישירה מהיצרן
מרכזי השירות המורשים מספקים שירות לרכבים חדשים לחלוטין. דגמים שהגיעו זה עתה לארץ וכוללים מערכות מתקדמות אשר נמצאות בחזית הטכנולוגיה. על מנת לתת את השירות לרכבים אלו, היצרן מספק את כל הידע והתמיכה הנדרשים.

הכשרות והדרכות
את הידע המקצועי שמספק היצרן, מעבירים היבואנים המורשים לעובדים באופן שוטף באמצעות הדרכות מקצועיות. הדרכות אלו עוסקות בדגמים חדשים, בטכנולוגיות חדשות ובשינויים. בנוסף להדרכות אלו, היבואנים מספקים הדרכות רב שנתיות. בדלק מוטורס למשל, קיימת תכנית הכשרה הנפרשת על פני כמה שנים בשם 'תכנית המאסטר'. תכנית זו כוללת 51 ימי הדרכה והיא מיועדת למאבחנים, חשמלאים ומכונאים. תכנית זו כוללת 3 הכשרות: טכנאי, אומן ורב אומן כאשר במצטבר מדובר בעשרות שעות ושלל מבחנים. בסוף התכנית, מקבל העובד תעודה מטעם היצרן והיבואן. תכניות הכשרה נוספות ניתנות בדלק מוטורס גם עבור עובדי שירות הלקוחות, מחסנאים, אנשי תביעות ועוד. 

יתרונות העבודה במרכזי השירות של היבואנים המורשים
צילום: עזרא רפאל

קריירה והתפתחות מקצועית
אם תעשו סקר קטן, תגלו שחלק לא מבוטל ממנהלי הארגון העובדים אצל היבואנים המורשים התחילו בתור עובדים במרכזי השירות. מטבע הדברים, יבואני הרכב מציעים שלל תפקידים המאוישים על ידי מאות ואלפי עובדים ולכן מאפשרים אפשרויות קידום והתפתחות מקצועית לעובדים טובים המעוניינים בכך – הן בקידום לתפקידים ניהוליים והן בקידום לתפקידים מקצועיים. 

יציבות
תחושת יציבות ובטחון תעסוקתי חשובה לכל עובד המגיע למקום עבודה. מרכזי השירות של היבואן הם מקומות עבודה ותיקים שמאחוריהם עומד גוף גדול המספק את כל הצרכים הנדרשים לטובת המשכיות מרכזי השירות, ולכן מרכזים אלו מציעים יציבות ובטחון תעסוקתי. 

סדר ונקיון
מרכזי השירות של יבואני הרכב עומדים כאמור בשלל דרישות, הן חוקים ותקנות מקומיים והן דרישות של יצרן הרכב בחו"ל. כפועל יוצא מכך, רמת הניקיון וההיגיינה במרכזי השירות המורשים גבוהה במיוחד – בין אם חללי העבודה או החללים בהם נמצאים הלקוחות. בדלק מוטורס למשל, יש הקפדה על ניקיון השירותים, המקלחות, חדר האוכל וגם רצפת העבודה. כולם עוברים ניקיון על ידי עובדי ניקיון ייעודיים שזה תפקידם במרכזי השירות. לא אחת מתקיימות ביקורות פנימיות על מנת לוודא שהנהלים מתבצעים והכל לטובת העובדים והלקוחות.

יתרונות העבודה במרכזי השירות של היבואנים המורשים
צילום: אילן ספירא

שלמה גבע מציין שיבואני הרכב השכילו להבין שההון האנושי הוא מרכיב חשוב וקריטי בהצלחה ולכן חשוב שיהיה מרוצה. על מנת לעשות זאת, היבואנים מטפלים בכל ההיבטים הנדרשים: אתגר טכנולוגי, תחושת בטחון ויציבות תעסוקתית, הכשרות, אפשרויות קידום, תגמול הולם וסביבת עבודה נקיה ומסודרת. 

אז איך מתקדמים מכאן? אתר אוטוג'וב ריכז עבורכם שלל הצעות עבודה ביבואני הרכב. אתם מוזמנים להיכנס לקישור ותוך מספר שניות לאתר את המשרה שהכי המתאימה לכם. בהצלחה! 

יתרונות העבודה במרכזי השירות של היבואנים המורשים
צילום: עזרא רפאל