השקת דגם הפנאי החדש טונאלה היא ללא ספק אירוע חשוב עבור אלפא רומיאו, המציגה רכב חדש אחרי בצורת ארוכה. וכמעט כרגיל פעם נוספת חוזרים אנשיה לדבר על מהפך, תכנית ודרך חדשה.

זוהי גם השקה ראשונה של דגם של אלפא במסגרת תאגיד העל סטלנטיס שנוסד בינואר 2021 ומשלב את FCA (אלפא, גי'פ, מזראטי, פיאט) ואת PSA (אופל, סיטרואן, פיג'ו, DS). 

אלפא בדרך חדשה, שוב / ראיון עם מתכנני אלפא רומיאו טונאלה 2022
צילום: אלפא רומיאו

זו גם השקה ראשונה באלפא עבור ז'אן פיליפ אמרפטו – מינואר 2021 יו"ר אלפא, שהיה קודם לכן יו"ר פיג'ו. אמפרטו, שהופיע בסוף האירוע, ולאחר שהזכיר את כל האלפות שהיו לו ולמשפחתו, הכריז כי מדובר בצעד ראשון במסגרת השינוי הגדול שאלפא תעבור: "יש לנו תכנית סגורה לחמש שנים; אלפא תציג דגם חדש כל שנה ויש לנו מימון לזה".  

בנוסף הייתה זו הופעת בכורה במסגרת אלפא של אלחנדרו מסונרו, ראש מחלקת העיצוב החדש, שהצטרף לאחרונה ליצרן האיטלקי. מסונרו היה האחראי על העיצוב בסיאט במשך עשור, ועבר לרנו בקיץ 2020 לרנו בעקבות יושב ראש סיאט לשעבר לוקה דה מיאו המנהל כיום את היצרן הצרפתי. מסונרו עזר את רנו לאחר זמן קצר יחסית והגיע לאלפא לפני חודשים ספורים. "זה דגם הפנאי הקומפקטי הראשון שלנו, והוא גם הצעד הראשון שאנחנו עושים באלפא רומיאו לעבר העתיד החשמלי". 

אלפא בדרך חדשה, שוב / ראיון עם מתכנני אלפא רומיאו טונאלה 2022
צילום: אלפא רומיאו

אז מה השתנה בדגם לייצור? 
"במכונית תצוגה מדגישים צדדים מסוימים", עונה לי אלסנדו מקוליני, מהאחראים על העיצוב באלפא רומיאו, ומתייחס לדגם בו פגשתי בז'נבה 2019. "אנחנו פועלים כך כדי להוסיף לכוח המשיכה שלה, אבל המעבר לדגם לייצור היה מאוד עדין. אם תשוו את המכוניות תראו ששינינו קצת את המראה בחלק העליון, בעיקר מדובר בגובה השמשות שעלה, אבל הגישה מאוד קרובה. ברור שיש פריטים ששינינו לגמרי, כמו המראות האלקטרוניות, אבל היה חשוב לנו להישאר נאמנים לתפיסה, לפרופורציות, לרוח ולשימושיות. ישנם גם פתרונות שמכתיב קו הייצור, והעיצוב כעת יותר נקי. התאורה מלפנים ומאחור דומה למדי, אבל בדגם התצוגה לא היו חיפויים שקופים מעל הפנסים. אפילו החישוקים מאוד דומים לאלה שהיו במכונית התצוגה. וישנם פרטים קטנים יותר, כמו למשל ידיות הדלתות האחוריות שהוחלפו בכאלה הדומות יותר לקדמיות". 

אלפא בדרך חדשה, שוב / ראיון עם מתכנני אלפא רומיאו טונאלה 2022
צילום: אלפא רומיאו

עד כמה הדגם הזה קרוב בבסיסו לכלים אחרים של הקבוצה?   
"גם בגלל שרצינו לשמור על הפרופורציות של רכב התצוגה, השתמשנו בפלטפורמה "קטנה-רחבה-ארוכה" של ה-SUV של הקבוצה, אבל בזאת מפשק הסרנים גדול יותר. המתלים, ההיגוי והטכנולוגיה החשמלית חדשים. החלק המרכזי של הרצפה משותף, אבל כל השאר שונה". 

איזה דברים שייכים רק לאלפא רומיאו?
"יש דברים הקשורים ספציפית לטונאלה", מצטרף לשיחה דניאל טיאגו, האחראי על המוצר באלפא רומיאו, "גאומטריה משתנה למגדש במנוע הזה תהיה רק באלפא רומיאו, ובגרסה הנטענת הסוללה החדשה מיועדת רק לטונאלה". 

אלפא בדרך חדשה, שוב / ראיון עם מתכנני אלפא רומיאו טונאלה 2022
צילום: אלפא רומיאו

האם תהיה גרסת 'עלה תלתן ירוק'?
"זהו פלח שוק רציונאלי מאוד, ו'עלה תלתן ירוק' זו נישה. היכולת שם, 'עלה תלתן ירוק' זה בהחלט משהו שאנחנו אוהבים, אבל נראה אם יש לכך תיאבון בשוק". 

ומה לגבי האיחור בהצגה? 
"רצינו לכבד את הטכנולוגיה ולתת לה את תשומת הלה הראויה. גם אם נראה שהופענו באיחור, אלו שלוש שנים ששימשו אותנו באופן חשוב". 

אלפא בדרך חדשה, שוב / ראיון עם מתכנני אלפא רומיאו טונאלה 2022
צילום: אלפא רומיאו