"אופן הפיתוח שלנו צריך להשתנות. מחלקת הפיתוח הטכני היא כיום הגדולה ביותר של המותג, והדרך בה נעבוד תציג סטנדרטים חדשים עבורו", מצהיר תומאס אולבריך, חבר מועצת המנהלים של פולקסווגן מכוניות נוסעים והאחראי למחקר ולפיתוח במותג, במפגש וירטואלי שנערך עם עיתונאים. 

אולבריך מכוון לכך שחברת פולקסווגן תשים דגש רב יותר בפיתוח תוכנה מאשר עד כה בהשוואה לפיתוחים מכניים במכונית. החברה תקים מרכז טכנולוגי חדש בוולפסבורג שיקרא 'קמפוס סנדק', שיהיה ממוקד בתוכנה. 

פולקסווגן: עוברים מחומרה לתוכנה
צילום: פולקסווגן

תוכנה, פלטפורמה
"עברנו מעדיפות לחומרה לעדיפות לתוכנה", אומר אולבריך המציין כי זמן פיתוח המכונית יקוצר ב-25%, מ-54 חודשים כיום ל-40 בעתיד, וכי זמן הייצור ירד ל-10 שעות. "בגולף יש לנו 10 מיליון אפשרויות להזמנה, ונקטין אותן ל-120 עם אפשרויות להתאמה אישית שתיעשה דרך התוכנה. המכונית תמשיך להיות מושכת ואינדיבידואלית, אך הרבה פרטים ב'אישיות' שלה ייווצרו דרך התוכנה". 

אולבריך התייחס גם לפלטפורמה החדשה SSP (ר"ת של Scalable Systems Platform) שהוכרזה ביולי 2021, רצפה מודולרית חדשה המשלבת בין הפלטפורמות החשמליות העכשוויות MEB ו-PPE. פלטפורמה חדשה זו תשמש את כל הדגמים החשמליים החדשים של כל קבוצת פולקסווגן החל מ-2026: "אנחנו רוצים שהיא תהיה בסיס של כל המבחר שלנו, והיא תהיה כמו MQB של ימינו. עם זאת המכוניות גדלות עם הזמן אז כנראה שהמכונית הקטנה שנייצר על הפלטפורמה הזו תהיה גדולה מזו של היום. אם יהיה ביקוש נאפשר לחברות נוספות להשתמש בה. עם פיתוח פלטפורמת MEB המשמשת את ID.3 עשינו צעדים ראשונים ולמדנו דברים חדשים, ותהליך זה הוביל אותנו לשינוי דרך הפיתוח". 

פולקסווגן: עוברים מחומרה לתוכנה
צילום: פולקסווגן

כאשר אולבריך מדבר על תכנון מכונית כך שתוכל לשמש מקום לצפייה בסרט בזמן טעינה, אני תוהה מה יהיה עם הצד הכיפי במכוניות של פולקסווגן כמו שראינו בגולף GTI למשל. "GTI היא משהו מאוד אופייני לפולקסווגן, ואנחנו רוצים להמשיך בדרך זו. אנחנו רוצים שה-GTI של עידן החשמל יהיו קשורים ברוח למה ש-GTI הייתה בזמנו ושיביאו כיף והנאה מנהיגה. GTX ID.4 הייתה צעד ראשון בכיוון ו-GTX של המחר תהיה מה שהייתה GTI בעבר".   

אולבריך דיבר גם על מכונית הדגל החשמלית העתידית של פולקסווגן שכינויה כעת "פרויקט טריניטי', וגם היא תתבסס על פלטפורמת SSPL: "אודי כמובן תשתמש בחלק ניכר מהארכיטקטורה, אבל דגם זה יוצע זה יוצע בפלחי שוק שונים ובמסגרת מותגים אחרים".