מזראטי, יצרנית רכבי היוקרה האיטלקית, חשפה רכב פנאי חדש בהיצע הדגמים שלה – מזראטי גרקאלה. גרקאלה הוא רכב הפנאי השני בהיצע היצרנית, וקדם לו מזראטי לבנטה שנחשף לראשונה בשנת 2016. גרקאלה הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) המתמקם מתחת ללבנטה הגדול (E-SUV) המוכר, שבעצמו צפוי בקרוב לדור חדש וגדול יותר.

ההופעה, המידות
גרקאלה, כך מזראטי, מאמץ מוטיבים עיצוביים ממכונית העל המסקרנת מזראטי MC20, נושאת הדגל של היצרנית. ואכן יחידות התאורה מזכירות אותה ולא במעט, אולם בזה בערך מסתיים הדמיון. ובכל זאת, התוצאה מאוד מזוהה ומאוד "מזראטי". 

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי

לגרקאלה מידות נדיבות למדי ביחס לסגמנט: אורכו כמעט 485 ס"מ, רוחבו 195 ס"מ גובהו 167 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו מתפרש על פני 290 ס"מ. מידות אלה משתנות מעט בהתאם לגרסה, כך למשל הטרופאו הספורטיבית ארוכה ונמוכה בכ-1 ס"מ ורחבה בכ-3 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 535-570 ליטרים בהתאם לגרסה. לגראקלה הלא קטן משקל עצמי נכבד ביותר מ-1,870 ק"ג בגרסת הכניסה ועד 2,027 ק"ג בגרסת 'טרופאו' עם מנוע ה-V6.

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי

סביבת הנהג מציגה מופע מודרני ועדכני כמתבקש מרכב בעידן הנוכחי, בוודאי מיוחס כמו זה עם סמל הקלשון. המופע עצמו אלגנטי, יש שפע של עור ומספר גוונים ליצירת אווירה נעימה. כפתור ההנעה נמצא על גלגל ההגה הנאה וגם כפתור בחירת מצבי הנהיגה, הכולל לא פחות מחמישה: נוחות, GT, ספורט, מסלול ושטח. לגרקאלה ארבעה מסכים: אחד הוא לוח המחוונים, במרכז מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מתחתיה מסך נוסף בגודל 8.8 אינץ' לשליטה על מערכות הנוחות של הרכב ובראש הקונסולה המרכזית מסך קטן המעוצב כשעון אנלוגי.

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי
מנועים, טרופאו
היצע המנועים מתחיל בטורבו-בנזין 2.0 ליטר שמוטמעת בו יחידה היברידית מתונה (48 וולט), ליצירת הספק של 300 כ"ס ב-'GT', ו-330 כ"ס ב'מודנה', נתון המומנט זהה ועומד על 45.8 קג"מ, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה. ה-'GT' מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, 'מודנה' זקוקה רק ל-5.3 שניות. 

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי

בראש ההיצע 'טרופאו' הספורטיבית. לזו מנוע בנזין כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6 המפיק 530 כ"ס ו-63.2 קג"מ, אותה תיבה והנעה, וכל אלה מספיקים ל-3.8 שניות ל-100 קמ"ש. ל'טרופאו', בנוסף, כיול מתלים ספורטיבי וממוקד יותר עם קפיצי אוויר כסטנדרט (אופציה באחרים) ובולמים אדפטיביים (אופציה ב'מודנה'), דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (סטנדרט ב'מודנה', אופציה ב-'GT'). ל'טרופאו' גם מערך בלימה משודרג מבית ברמבו עם דיסקים מאווררים בקוטר 360 מ"מ מלפנים (6 בוכנות) ו-350 מ"מ מאחור (4 בוכנות) ורפידות. לגרסה זו גם צמיגים במידה הולמת שפותחו עבורו על-ידי ברידג'סטון, פוטנצה במידות שונות לפנים/אחור:255/40-21 ו-295/35-21 בהתאמה.

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי

חשמלי, ישראל
במזראטי מציינים כי בעוד כשנה תצטרף להיצע גם גרסה כל-חשמלית. הפרטים על זו עדיין מעטים, אולם במזראטי חשפו כי היא תוצע עם סוללת 105 קוט"ש במתח 400 וולט והמנוע החשמלי ייצר מומנט של 81.5 קג"מ כדי לספק "ביצועים המתאימים למותג".

מסמלת, יבואנית דגמי מזראטי לישראל, נמסר כי גרקאלה צפוי להגיע לישראל כבר בקיץ הקרוב.

מזראטי גרקאלה 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: מזראטי