חברת EV מוטורס, יבואנית JAC ו-LEVC, הכריזה לפני שבועות ספורים על כוונתה לייבא את המותג הסיני WM. כעת מתפרסמים פרטים נוספים, ומהם עולה כי תחילת הפעילות תהיה עם שיווק שני דגמי פנאי חשמליים בסוף השנה הנוכחית. 

מותג
WM הוא יצרן סיני חדש יחסית של דגמים חשמליים עממיים. המותג הוקם ב־2015 על-ידי פרימן שאן, מי שהיה סגן נשיא בכיר בג'ילי ומנכ"ל וולוו סין. מאחורי החברה עומדים גופי ענק כלכליים כמו שיאומי, ובאידו (גוגל הסינית). שם המותג, WM, הוא ראשי תיבות של WeltMeister; אלוף עולם, בגרמנית. כיום, יש ל-WM ארבעה דגמים, כולם חשמליים, שלושה מהם רכבי פנאי.

WM – פעילות המותג הסיני תחל בארץ בסוף השנה
צילום: WM

דגמים
שני כלים ראשונים הגיעו למטרת תצוגה בתערוכת אוטומוטור שנערכה בפסח – הדגמים EX5Z ו-W6. הראשון הוא רכב פנאי חשמלי קומפקטי שזכה להצלחה בסין, הוצג ב-2018 והוא הדגם הוותיק של WM. אורך בסיס הגלגלים של EX5Z הוא 270 ס"מ ואורכו 458.5 ס"מ. לדגם זה מנוע המייצר 214 כ"ס, סוללה של 52.7 קוט"ש, טווח של 400 ק"מ לפי תקן NEDC הקודם וטעינה מהירה בהספק 120 ק"ו. במפרט האבזור בארץ, בין השאר, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג, צג מולטימדיה גדול "13. 

WM – פעילות המותג הסיני תחל בארץ בסוף השנה
צילום: WM

הדגם השני הוא W6 שהוצג ב-2021 ומבוסס על EX6 שהושק שנתיים קודם לכן. בסיס הגלגלים כמעט זהה, 271 ס"מ, אך האורך גדול משמעותית, ל-480 ס"מ. המנוע ב-W6 זהה, אך הסוללה גדולה יותר, 67 קוט"ש, וזו מעניקה טווח של 520 ק"מ (גם זה לפי תקן NEDC). דגם זה יוצע בארץ ברמת גימור מהודרת יותר וזו תכלול גם ריפוד עור.

ב-EV מוטורס מבטיחים מחירים תחרותיים לשני הדגמים האלה, שישווקו כאמור לקראת סוף שנה זו. 

WM – פעילות המותג הסיני תחל בארץ בסוף השנה
צילום: WM