חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics) הישראלית, המתמחה בפתרונות רדאר מתקדמים לרכב, הודיעה על מינויו של אלכסנדר הייצינגר למועצת המנהלים של החברה. הייצינגר, לשעבר סגן נשיא בכיר לנהיגה אוטונומית בקבוצת פולקסווגן וחבר מועצת המנהלים של חטיבת המסחריות של פולקסווגן, מביא עמו מומחיות רבה בתחום הרכב והנהיגה האוטונומית.

הדרך מלה מאן ל-ARBE
צילום: יח"צ
עולם הספורט
לפני שהגיע לקבוצת פולקסווגן, פעל הייצינגר בתחום התחבורה אוטונומית בחברת אפל, אבל הרבה לפני כן היה מעורב בספורט המוטורי ברמות הגבוהות ביותר. הייצינגר החל את הקריירה שלו בשנות התשעים בקבוצת הראלי של טויוטה, שם עבד ביחד עם קרלוס סיינז, שהיה אלוף העולם בראלי 1990 ו-1992, והוא אביו של נהג פרארי בפורמולה 1. בהמשך עבר הייצינגר לפעילות הספורט של פורד, תחילה בראלי עם קוסוורת', ואיתה הגיע בהמשך לזירת הפורמולה 1 שם עסק בפיתוח מנוע הפורמולה 1 הראשון שהגיע ל-20,000 סל"ד. כאשר קבוצת הפורמולה 1 של פורד, שכונתה יגואר, נמכרה ב-2004  לרד בול (והפכה לקבוצת הפאר שאנו מכירים היום) נוצר גם הקשר שלה עם הייצינגר בגלל שהקבוצה השתמשה במנועי קוסוורת'. הייצינגר הגיע ב-2006 לרד בול ושימש כראש חטיבת התכנון המפתחת את מכוניות המירוץ, ובמקביל פעל גם כמנהל הטכני של קבוצת הבת טורו רוסו. רד בול, כידוע, זכתה באליפויות העולם ליצרנים מ-2010 -2014. אחרי הזכייה הראשונה, ב-2011, עבר הייצינגר לפורשה שם שימש כמנהל הטכני של פרויקט 919, מכונית המירוץ ההיברידית שזכתה שלוש פעמים ברציפות במרוץ 24 השעות של לה מאן ובאליפות העולם במרוצי סיבולת. הייצינגר היה שותף לזכייה הראשונה ב-2015 אך ב-2016 עבר לאפל. 

הדרך מלה מאן ל-ARBE
צילום: פורשה

ארבה ועולם הרכב
ארבה, שנוסדה בשנת 2015, מתמחה במערכות רדאר לרכב ברזולוציה גבוהה, ולטענת החברה לאלה יכולת הגבוהה פי 100 מהמערכות הקיימות בשוק. הרדאר של ארבה יכול להשתלב במערכות סיוע לנהג ובמערכות נהיגה אוטונומית מלאה תוך שהיא מסייעת לפתור בעיות שגרמו לתאונות בדגמים אוטונומיים בעבר. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב ובארה״ב, והחברה הונפקה לאחרונה בנאסד"ק.

בחודשים האחרונים צירפה החברה לשורותיה את המנכ"ל לשעבר ומייסד פורשה דיגיטל תילו קוסלובסקי ואת גונן ברקן שעבד במרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס ומונה לסמנכ"ל בכיר לענייני רדאר.

הדרך מלה מאן ל-ARBE
צילום: פולקסווגן