מקס וורסטפן עשה צעד גדול לקראת זכייה באליפות עולם שנייה, לאחר הניצחון שהשיג בגרנד פרי של קנדה.

לאחר תשעה מירוצים, זה הניצחון השישי של וורסטפן והשביעי של קבוצת רד בול עם רצף של שישה ניצחונות. מנגד, מי שהיה מועמד לזכייה עם תחילת העונה, שרל לקלר, אכזב גם במירוץ זה וכעת הוא שלישי בדירוג הכללי, כאשר פרז מרד בול לפניו.

הפעם האחרונה שרד בול הגיעה להישגים כאלה הייתה ב-2013 עם סבסטיאן פטל, וכולם יודעים איך זה נגמר. ולאחר שוורסטפן, ששלט בזירה כמעט בכל מהלך המירוץ, מגיע למצב כזה כבר בשלב זה של העונה, הכתובת על הקיר של פרארי מאוד בולטת.

מרוץ לאחר היעדרות
לאחר שנתיים בהן הגרנד פרי של קנדה לא נערך, חזר הסבב של פורמולה 1 למסלול על-שם ז'יל וילנייב באי נוטר דם שבמונטריאול והתקבל במזג אוויר הפכפך. מקצה הדירוג שנערך על מסלול רטוב הביא לתוצאות מפתיעות. וורסטפן אמנם קבע את ההקפה המהירה ביותר, אבל לצידו בשורה הראשונה בזינוק נמצא במפתיע פרננדו אלונסו שהצטיין בגשם עם אלפין. במקום השלישי היה זה קרלוס סיינז בפרארי. שרל לקלר זינק מהמקום ה-19 בעקבות עונש הורדת מקומות על החלפת חלקי מנוע מעבר למותר. היה ברור שפרארי מגיעה לכאן כדי למזער נזקים.

וורסטפן מנצח בגרנד פרי של קנדה
צילום: FIA

אלונסו הבטיח שייאבק על ההובלה בזינוק, אך בפועל לא יכול היה לאתגר את הרד בול של וורסטפן ומהר למדי נעקף גם על ידי סיינז. תקלות ותאונות גרמו פעמיים להכרזה על מכונית קוצבת וירטואלית, וחלק מהקבוצות ניצלו זאת להחלפות צמיגים. כל אלה סייעו למרצדס לקדם את המילטון שפתח מהמקום הרביעי למקום השלישי ואת ג'ורג' ראסל לרביעי. האסטרטגיה של אלפין הייתה קצת פחות מוצלחת; היא התמהמה בהחלפת הצמיגים של אלונסו ודרדרה אותו למקום השביעי אחרי חברו לקבוצה אסטבן אוקון. לקראת סיום הוא סבל מבעיות במנוע ואם לא די בכך גם ספג עונש של חמש שניות.

וורסטפן מנצח בגרנד פרי של קנדה
צילום: FIA

לקראת סיום, גרמה תאונה של יוקי טסונודה להוצאת מכונית קוצבת ולצמצום פערים. עם ההזנקה מחדש וורסטפן עמד בלחץ של סיינז בפרארי שנאלץ להסתפק במקום השני עם פער קטן משנייה (0.993). לקלר הצליח להתקדם עד למקום החמישי, בהחלט מזעור נזקים, בייחוד לאחר שסרג'יו פרז ברד בול פרש בשלבים הראשונים בשל תקלה. המילטון סיים שלישי ועלה לפודיום בפעם השנייה מאז המירוץ הראשון. המילטון נראה בסיום מעודד מהשיפור ביכולת המכונית. עם זאת מרצדס עדיין לא הייתה ברמה של המובילות האחרות שהיו מהירות משמעותית ממנה בסוף השבוע.

וורסטפן מנצח בגרנד פרי של קנדה
צילום: FIA

שני נהגי אלפא רומיאו וואטרי בוטס וגוואניו זוהו סיימו במקומות השמיני והתשיעי, אולם קודמו במקום אחד בגלל העונש של אלונסו. לאנס סטרול באסטון מרטין הגיע למקום העשירי.

וורסטפן מנצח בגרנד פרי של קנדה
צילום: FIA

גרנד פרי קנדה, מונטריאול, מסלול ז'אן וילנייב, 19.6.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. קרלוס סיינז – פרארי
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. שארל לקלר – פרארי
6. אסטבן אוקון - אלפין
7. וואטרי בוטס - אלפא רומיאו
8. גוואניו זוהו – אלפא רומיאו
9. פרננדו אלונסו – אלפין
10. לאנס סטרול - אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים אחרי 9 מירוצים מ-22
1 מקס וורסטפן – 175 נק'
2. סרג'יו פרז – 129 נק'
3. שארל לקלר – 126 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 111 נק'
5.  קרלוס סיינז – 102 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 9 מירוצים מ-22
1. רד בול – 304 נק'
2. פרארי – 228 נק'
3. מרצדס – 188 נק'
4. מקלארן – 65  נק'
5. אלפין  – 57 נק'

וורסטפן מנצח בגרנד פרי של קנדה
צילום: FIA