קבוצת מיכאל חן מרוצים ממשיכה בארגון אירועים בתחום הספורט המוטורי. האירוע האחרון, סבב מספר 2 באליפות ליגת האקסטרים, נערך באמפי משמר דוד בערב של יום חמישי ה-7 ביולי 2022 בשיתוף המועצה האזורית גזר.

19 מתחרים התייצבו למרוץ, חלקם בכלים שקיבלו רישוי רק באותו יום עקב קשיים בירוקרטיים. המתחרים נחלקו לשלוש קטגוריות: סייד-ביי-סייד (SBS), טרקטורונים, אקסטרים. במסגרת המרוץ זינקו המתחרים לשני מקצים, כאשר המנצח הוא הנהג שסיים את שני המקצים יחד בזמן הקצר ביותר.

עבודות הכנה רבות קדמו ליום האירוע לטובת הפיכתו למסלול עבירות מאתגר שכלל שלל מכשולים: פניות הדוקות במיוחד, רמפת חול גבוהה ומקפצות חול. קטגוריית האקסטרים, בה מתחרים כלי שטח שנבנו במיוחד למשימות עבירות, זכתה לתוואי מאתגר במיוחד: שישה כלי רכב שונים, חלקם רכבים מסחריים, עליהם טיפסו המתחרים לעבר המכשול הבא ושלושה מכשולי בטון מאתגרים שהצריכו תכנון ודיוק רב על-מנת להימנע מהתהפכות ונזק לכלים.

אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 – הסבב השני
צילום: יובל לוי

בקטגוריית הטרקטורונים צפה הקהל ברוכבים המיומנים שעבדו עם משקל גופם על מנת לשלוט בכלים בפניות הפרסה ובמעופם באוויר. הקצב היה מהיר במיוחד הודות ליתרונם היחסי במסלול הטכני והצר שהיה רווי בפניות הדוקות. אורון זוהר סיים במקום הראשון בזמן מצטבר של 4 דקות ו-59 שניות.

בקטגוריית הסייד ביי סייד צפה הקהל בכלים ש"גילחו" את תלוליות החול שהוצבו לאורכו של המסלול. רוחבם של הכלים, ביחס לטרקטורונים הצרים, היווה אתגר בפניות ההדוקות, אותן הנהגים ניסו לעבור תוך כדי שהם מחליקים את זנב הכלי לאורך הפנייה על-מנת לשמור על הקצב המהיר. לא נרשמו התהפכויות, אם כי לא מעט כלים הרימו את זוג הגלגלים שבצד הפנימי של הפניות לאוויר.

אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 – הסבב השני
צילום: יובל לוי

במקום הראשון סיים אלירן סיהו עם זמן מצטבר של 5 דקות ו-53 שניות, רק 0.7 שנייה מהר יותר מאלירן יפרח שהגיע למקום השני.

קטגוריית האקסטרים, הציגה את "מאנסטר טראקס", כלי שטח ענקיים הבנויים למכשולי עבירות קשים במיוחד, ושלושה מהם זכו לחסותה של 'סופר ג'יפ'. פניות הפרסה הצרות וההדוקות היוו אתגר לכלים אלו, וניתן היה לראות שאלה שהותקן בהם היגוי אחורי זכו ליתרון משמעותי במסלול הצר.

במקצה השני, ה"פנדה" של צחי אשכנזי ורונאל קידרון נתקעה על מכשול הבטון בזווית שכמעט הביאה להתהפכות הכלי. אריה בטיא ודיאב עתמאנה הציגו יכולת לחימה עיקשת מול המכשולים המאתגרים, אך אלה הכניעו בסופו של דבר את מפלצות השטח שלהם. כאקורד סיום לאירוע הצבעוני, אמיר עותמאן סיפק עניין רב לקהל כשקפץ לגובה רב על רמפת החול לקול תשואות הקהל – רגע לפני שנתקע על מכשול הרכבים, מה שהצריך סיוע מטרקטור החילוץ.

אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 – הסבב השני
צילום: יובל לוי


מנצח הקטגוריה היה עלם זאהר, שלמרות המכשולים הטכניים, עלה למסלול ללא נווט לצידו. זאהר סיים את שני המקצים בזמן מצטבר של 8 דקות ו-6 שניות, 45 שניות מהר יותר מאמנון כריספי, שהציג נהיגה מדויקת במכשולים השונים וסיים במקום השני. במקום השלישי סיים יריב קלר, שנהג בג'יפ סדרתי שהוסב למשימות העבירות (לעומת שאר כלי השטח שנבנו במיוחד למשימות אלו), מה שהיווה אתגר משמעותי עבורו.

אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 – הסבב השני
צילום: יובל לוי


מפיק האירוע, מיכאל חן, סיכם את המרוץ כך: "על האירוע הזה אנו עובדים ברציפות כבר שנה וחצי. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לעומת אירועים קודמים בזכות העובדה שמדובר באירוע ערב, מה שהקל על הקהל להגיע. הושקעו משאבים רבים להפוך את מגרש האספלט לזירת מרוץ מאתגרת, ומשאבים נוספים יושקעו בהחזרת המצב לקדמותו בימים הקרובים. המרוץ הפעם הופק באופן פרטי וללא התמיכה של ההתאחדות לספורט המוטורי. אני מזמין נותני חסויות נוספים להצטרף להצלחה ולזכות בחשיפה הגבוהה אותה מקבל המרוץ הן בארץ והן בחו"ל, בזכות צוות צילום אירופאי שהגיע במיוחד לסקר את המרוץ. אני שמח לראות שרמת המתחרים עולה ממרוץ למרוץ ומקווה שנזכה לראות נציגות ישראלית נוספת במרוצים גם בחו"ל, אנחנו בהחלט בכיוון הנכון. שמחתי גם לראות את העזרה והסיוע בין המתחרים ברחבת הטיפולים לצד ולמרות התחרותיות על המסלול. הספורט המוטורי מאחד בין כולם ללא הבדל דת, גזע ומין."  

אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 – הסבב השני
צילום: יובל לוי

במהלך המרוץ, אותו הנחה ערן אביבי, הקהל נהנה מדוכני אוכל ושתיה, מוזיקה ומופעי ראווה של רוכבי האופנועים בר פרץ ושון בנימין שקפצו לגובה רב באוויר מרמפה ייעודית, מה שהפך את האירוע ממרוץ עבירות קלאסי למופע מוטורי צבעוני המייצר עניין רב לקהל. למרוץ הוזמנו ילדים חולים וילדים בעלי מוגבלויות, אשר חלקם נכנסו לרחבת הטיפולים על מנת לראות ולהצטלם עם הכלים והמתחרים מקרוב.

קבוצת מיכאל חן מרוצים מזמינה את הקהל הרחב לעקוב אחר תאריכי ותוצאות המרוצים הבאים באתר האינטרנט www.extreme-league.co.il.
 
תוצאות המרוץ
טרקטורונים –
מקום ראשון – אורון זוהר 4:59 דקות
מקום שני – איציק בוטון, 5:20 דקות
מקום שלישי – טל ציון, 3:06 דקות
 
סייד ביי סייד (SBS) –

מקום ראשון – אלירן סיהו, 5:53 דקות
מקום שני – אלירן יפרח, 5:54 דקות
מקום שלישי – דודו אברהם, 5:59 דקות
 
אקסטרים –
מקום ראשון – עלאם זאהר ונגים זאהר, 8:06 דקות
מקום שני – אמנון כריספי ושליו בן עמי, 8:51 דקות
מקום שלישי – יריב קלר ודודי יפרח, 9:09 דקות

נותני החסות
חסות ראשית – נאור שי יבואני רכב מבית נאור שי השקעות
חסות מובילה – צמיגי ג'נרל
T Maxs
ENL יבואני בולמי רד פלו
פרישטא 4X4
מוסך שרפי
ג.חיון
חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר
משק עפר
ש.א. מקיטן
חיים לישראל
ביג אופנועים