חברת קרסו מוטורס – יבואנית רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ'יה – כך פורסם בתחילת יוני, היא שתייבא את דגמי צ'רי לישראל. על כוונתה של צ'רי לייצא לישראל נודע כבר בסוף השנה שעברה, אז עוד לפני שנקבעה זהות היבואנית.

כעת מפרסמת קרסו את שלושת הדגמים הראשונים שיגיעו לישראל – כולם דגמי פנאי, מקור ההנעה הוא מנוע בעירה פנימית, ושלושתם עברו תקינה אירופאית, כך שאינם מוגבלים בהיקף היבוא. כאן יצוין כי דגמים אלה ישווקו בהמשך גם בגרסאות היברידיות-מתונות.

צ'רי, שבבעלות ממשלת סין, הוקמה ב-1997 והיא יצרנית הרכב התשיעית בגודלה שם. החברה מייצאת מ-2001, היא יצואנית הרכב הסיני הגדולה ביותר – כיום ליותר מ-20 מדינות בעולם, באסיה ובדרום אמריקה, ויש לה 15 מפעלי הרכבה מחוץ לסין. צ'רי לא ייצאה למדינות המערב, ותעשה זאת במהלך 2023.

צ'רי תשיק שלושה דגמים ראשונים בישראל עוד השנה
צילום: צ'רי

שלושה דגמים
לצ'רי קו דגמי פנאי הנקרא 'טיגו', ושמו של זה משתנה בהדרגה ל'אומודה', שיהיה קו דגמים גלובלי חדש. כל שלושת הדגמים שיוצעו בישראל הם דגמי פנאי קומפקטיים (C-SUV) בממדים שונים המשתרעים לאורכה של הקטגוריה הזאת. כולם מוצעים עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 197 כ"ס ו-29.6 קג"מ ומשודכת לו תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

אומודה 5, הדגם הקטן בחבורה שהוצג בסוף 2021 הוא גם החדש ביותר. בסיס הגלגלים שלו הוא 263 ס"מ ואורכו 440 ס"מ. במפרט האבזור: גג זכוכית, צג "10.25, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת מראה אחורית, מצלמות היקפיות 360. מפרט הבטיחות, כך צ'רי, עשיר וכנדרש כיום.

צ'רי תשיק שלושה דגמים ראשונים בישראל עוד השנה
צילום: צ'רי

טיגו 7 פרו הגדול יותר הוצג ב-2019. לרכב זה בסיס גלגלים של 267 ס"מ ואורכו 450 ס"מ.  באבזור, בנוסף, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי של דלת תא מטען.

צ'רי תשיק שלושה דגמים ראשונים בישראל עוד השנה
צילום: צ'רי

טיגו 8 פרו הגדול ביותר הוצג ב-2018 והוא מציע 7 מושבים. בסיס הגלגלים משתרע לאורך 271 ס"מ ואורך הרכב 472 ס"מ. מפרט האבזור עשיר יותר, וזה כולל גם צג "12.3 ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים.

צ'רי תשיק שלושה דגמים ראשונים בישראל עוד השנה
צילום: צ'רי

תחילת שיווק
קרסו תשיק את מותג צ'רי בישראל ברבעון האחרון של 2022 ואז תחל לשווק את שלושת הדגמים המדוברים. מחירים טרם נקבעו, ואלה יפורסמו במועד ההשקה.