חברת שלמה מוטורס – שותפות של קבוצת שלמה וחברת אלייד, הבעלים של צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קבוצת פולקסווגן – תחל לשווק את דגמי BYD אחרי החגים. כידוע, קבוצת שלמה, העוסקת בעיקר בהשכרה וברכבי ליסינג, מייבאת את האוטובוסים החשמליים של BYD, וזו מסרה אוטובוס ראשון כזה עוד ב-2013.

כזכור, שתי החברות הכריזו על השותפות החדשה לצורך יבוא מכוניות הנוסעים של BYD בינואר 2021, וכעת נמסר כי היבוא בפועל יחל בקרוב, עם תום הרבעון השלישי של השנה.

היצרן הסיני
תאגיד התעשייה הענק BYD נוסד ב-1995, והוא מייצר בין השאר רכבות חד-פס (מונורייל), רכבות קלות (טראם), כמו-גם חלקים לסלולריים (כולל סוללות) – ומאז 2003 עוסק גם בתחום הרכב. במסגרת זאת, מייצר מותג הרכב BYD מכוניות נוסעים ודגמי פנאי, מסחריות ומשאיות, מוניות ואוטובוסים, גם מלגזות – כולם גם בהנעה חשמלית.

דגמי BYD 2022 בישראל – תוך חודשיים
צילום: BYD

בהיצע של BYD למעלה מעשרה דגמים של מכוניות נוסעים ורכבי פנאי, החל ממיני ועד משפחתית גדולה/דגם פנאי בינוני, כולם עם הנעה חשמלית או היברידית-נטענת. במחצית הראשונה של 2022 הייתה BYD יצרן הרכב החשמלי הגדול בעולם עם 641,000 מכירות.

היבואן הישראלי
כאמור, שיווק דגמי BYD צפוי להתחיל בקרוב, וזה ייעשה מארבעה אולמות תצוגה. ראשון בהם יוקם בפתח תקווה וייחנך כבר בחודש ספטמבר, ובהמשך יצטרפו אליו אולמות בחיפה, ירושלים ובאר שבע.

דגמי BYD 2022 בישראל – תוך חודשיים
צילום: BYD

שלמה מוטורס מכוונת להציע מגוון נרחב של דגמי BYD כבר עם תחילת השיווק. כל הדגמים שיגיעו לכאן יהיו חשמליים – חלקם בתקינה מלאה, חלק בתקינה חלקית עם מגבלת יבוא של 400 יחידות עד סוף השנה.

מנכל שלמה מוטורס הוא ג'קי אביב, שיש לו ותק של עשרים שנים בצ'מפיון מוטורס ובעשר השנים האחרונות כיהן כמנהל חטיבת סקודה. כידוע, בשנים האחרונות זכתה סקודה בישראל להצלחה גדולה והייתה למותג הרביעי בהיקף המכירות שלו.