בחודש יוני האחרון חשפה MG את MG4, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) החשמלית החדשה שלה. ה-4 מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין המכונה MSP, קיצור של Modular Scalable Platform, וזו תשרת דגמים רבים בקונצרן סאיק בכלל, MG בפרט.

ייחודה, כך MG, ביכולת ההתאמה והמודולריות הגדולה שלה, כך שתוכל להתאים גם למכוניות עירוניות ועד לכלי רכב גדולים עם בסיס גלגלים של מעל 3 מטרים. MG מציינת בגאווה כי מערך הסוללות החדש שלה הוא הדק מסוגו בעולם, וגובהו 11 ס"מ בלבד.

​MG4 2023 החדשה: פרטים נוספים נחשפו
צילום: MG

כעת חושפת היצרנית פרטים נוספים על המשפחתית החדשה וזו צפויה להגיע לכבישי אירופה כבר בחודשים הקרובים, וכן, יש גם תמונות חדשות.

מסכים, בטיחות, צבעים
ב-MG העניקו ל-4 סביבת נהג בעלת מופע מינימליסטי למדי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי רבוע קטן יחסית בגודל 7 אינץ', ולצידו ובמרוחק ממנו (בשונה מטרנד צימוד המסכים שהפך נפוץ למדי) מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ' וקישוריות לאנדרואיד ולאפל. מתחתיו, קונסולה צפה המאכלסת את בורר ההילוכים, מתג לבלם החנייה החשמלי ותא לטלפון הנייד.

​MG4 2023 החדשה: פרטים נוספים נחשפו
צילום: MG

היצע מערכות הבטיחו עשיר וכולל, בהתאם לרמת הגימור, ניטור רכב בשטח מת, שמירה על נתיב הנסיעה וסיוע במעבר בין נתיבים, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

ה-4 תוצע בתחילת דרכה עם שבעה צבעי מרכב לבחירה, כולל אפשרות לצביעה דו-גונית בהתאם לרמת הגימור: אפור 'אנדים', שחור 'חלוק אבן', לבן 'דובר', כסוף 'מדליה', כחול 'ברייטון', אדום 'יהלום' וכתום 'תוסס'.

​MG4 2023 החדשה: פרטים נוספים נחשפו
צילום: MG

גרסאות בריטיות
במקביל להודעת MG העולמית, הנציגות הבריטית שלה פרסמה פרטים ראשונים על הגרסאות שישווקו שם.

גרסת הכניסה עם מנוע בהספק 160 כ"ס וסוללה 51 קוט"ש מציעה טווח נסיעה 'סטנדרטי' עד 350 ק"מ בין טעינות. לא נמסר הספק הטעינה המרבי של גרסה זו.

לגרסת ה'טווח הארוך' שיש לה מנוע המייצר 204 כ"ס, סוללה של 64 קוט"ש טווח נסיעה מרבי של עד 450 ק"מ בין טעינות. נתון זה מושג, בין היתר, הודות לשימוש בתריס אקטיבי בסבכה לניהול זרימת האוויר המשפר לטענת MG את היעילות האווירודינמית ומוסיף לטווח הנסיעה עד 10% נוספים. לגרסה זו אפשרות לטעינה מהירה עד 135 ק"ו מעמדת 150 ק"ו המאפשרת טעינה מ-10% ועד 80% תוך 35 דקות בלבד המספיקים לכ-315 ק"מ של נסיעה.

​MG4 2023 החדשה: פרטים נוספים נחשפו
צילום: MG

בראש ההיצע הבריטי גרסת 'טרופי' בעלת הסוללה הגדולה ו-204 כ"ס, ולזו טווח נסיעה מופחת במעט של 432 ק"מ – כנראה כתוצאה מהאבזור הרב המוסיף משקל וצורך חשמל כמו מושבים וגלגל הגה מחוממים, ריפוד עור למושבים, מערך מצלמות היקפי, כנפונים מאחור ועוד.

מחירה של MG4 בבריטיה יחל בכ-26,000 ליש"ט, נמוך בכ-12% ממחירו של MG ZS EV בעל סוללה דומה.