מזראטי האיטלקית, אחת מיצרניות המכוניות הספורט והיוקרה והאקסקלוסיביות בעולם, מתכוננת גם היא לעתיד החשמלי ומבטיחה להוביל את תהליך החשמול בסגמנט. לאחר שהשיקה לאחרונה את רכב הפנאי גרקאלה, אח קטן ללבנטה המוכר, מזראטי מודיעה על נטישת שניים מסימני ההיכר של היצרנית כבר ב-2024 – מכוניות סלון ומנועי V8.

בראיון לעיתונות הודיע גרנט בארלינג, בכיר בשלוחה האוסטרלית של היצרן כי הגיבלי הלא-ממש-מצליחה לא תזכה לדור חדש, ובמקומה מכונית הספורט-פאר קוואטרופורטה תתכווץ בדור הבא כדי למלא את החלל שהיא תשאיר. "פלח הסדאן הוא מקום שקשה להצליח בו כרגע... כל הסגמנט צנח בביקוש", סיפר בארלינג לאתר הרכב 'דרייב'.

מזראטי תפסיק לייצר את הגיבלי ב-2024. וגם מנועי V8...
צילום: מזראטי

אולם החדשות העצובות באמת לחובבי רכב (ומשמחות כנראה לחובבי איכות סביבה כביכול), הן שמנוע ה-V8  הקולני הנפלא ייעלם מההיצע בעוד מזראטי עוברת בהדרגה למנועים חשמליים.

אנו מניחים שמעטים יתגעגעו למזראטי גיבלי, שזכתה לביקורות צוננות מאז השקתה ולא רשמה מכירות מרשימות, אולם זה בהחלט עצוב לראות יצרנית אקזוטית שייחודיות היא לחם חוקה, נאלצת לפנות למכנה המשותף עם רכבי פנאי בגדלים שונים ומנועים חשמליים – ממש כמו כל שאר היצרנים.

מזראטי תפסיק לייצר את הגיבלי ב-2024. וגם מנועי V8...
צילום: מזראטי

מזראטי, יש לציין, מאמצת בשמחה את החשמול, ולאחר שב-2021 נהנתה משנת שיא עם צמיחה של 41% במכירות כלל עולמיות ורווח נקי של למעלה מ-2 מיליארד דולר, מתכננת להציע גרסה "פולגורה" חשמלית לכל דגמיה כבר 2025 (כן, כולל למכונית העל MC20).

מזראטי תפסיק לייצר את הגיבלי ב-2024. וגם מנועי V8...
צילום: מזראטי

לפי הודעה רשמית של היצרן מחודש מרץ האחרון, הדורות הבאים של הקוואטרופורטה והלבנטה יוצגו עד 2025 ויכללו גרסה כל-חשמלית מיד עם ההשקה, ומכונית ה-GT גראנטוריסמו תוצע בגרסה חשמלית בלבד, שהשמועות לגביה מספרות על הספקים שיאמירו עד 1200 כ"ס.

עד שנת 2030 מבטיחה היצרנית להציע גרסאות חשמליות בלבד של כל דגמיה ללא שימוש במנועי בעירה פנימית כלל. אחח, איך נפלו (מנועים) גיבורים.

מזראטי תפסיק לייצר את הגיבלי ב-2024. וגם מנועי V8...
גרקאלה, 100% חשמל | צילום: מזראטי