עם השינויים שעוברים על תעשיית הרכב והמעבר ההדרגתי לחשמול, סדנאות השיפורים המסורתיות מוצאות עצמן בצומת דרכים; מצד אחד, היצרניות מפיקות כלי רכב חשמליים עתירי כוח שלא ממש זקוקים לתוספת הספק או תאוצה, ומצד שני, אופציות השיפורים הולכות ומצטמצמות – קשה לשפר משמעותית את היעילות של המנועים החשמליים, קשה לשדרג את הטווח מבלי להחליף את הסוללות, ושדרוג היכולות הדינאמיות מציב אתגר משמעותי בשל המשקל העצמי הגבוה.

אין ספק שבעתיד יצטרכו הסדנאות למצוא נישות ודרכים חדשות כדי למשוך אליהן לקוחות, ובראבוס הגרמנית מספקת לנו הצצה ראשונה לאתגר הזה בפרשנות העדכנית שלה למרצדס EQS.

בראבוס מציגה שיפור טווח למרצדס EQS
צילום: Brabus

בתור סדנה שמתמחה ביצירת גרסאות מפלצתיות לדגמי מרצדס, עם הספקים שמאמירים ל-800 כ"ס בדרך קבע, בהחלט מפתיע לגלות שגרסת בראבוס ל-EQS450 אינה כוללת שיפורי הספק כלל – והנתון המקורי הצנוע-יחסית של 333 כ"ס נותר בעינו.

מה שכן שופר הוא דווקא טווח הנסיעה, בזכות קיט אווירודינמי חיצוני שמקטין את ההתנגדות לרוח בין 96 ל-140 קמ"ש בשיעור של עד 7%. כלומר, הטווח הרשמי המרשים ממילא של ה-EQS450 אשר עומד על כ-700 ק"מ, יצמח לכמעט 750 ק"מ.  

בראבוס מציגה שיפור טווח למרצדס EQS
צילום: Brabus

מבחינה אווירודינמית, זהו שיפור מרשים מאוד לרכב שכבר במקור מתגאה במקדם גרר פנטסטי של 0.2 בלבד, והתקבל באדיבותם של ספוילר קדמי משודרג עם כונסי אוויר חדשים, מסיטי אוויר בבתי הגלגלים, ספוילר אחורי על תא המטען ודיפיוזר אחורי שעוצב מחדש.

בראבוס מציגה שיפור טווח למרצדס EQS
צילום: Brabus

בנוסף, מהנדסי בראבוס עדכנו את תוכנת מתלי האוויר כדי שינמיכו את המרכב ב-1.5 ס"מ מלפנים ו-2 ס"מ מאחור, והתקינו חישוקי 22" עצומים בעלי התנגדות נמוכה לרוח.

כל הטוב הזה מגיע תמורת סכום שווה לכל נפש של 70 אלף יורו בלבד, גבוה ביותר מ-50% ממחירה של EQS450 סטנדרטית בגרמניה. או במילים אחרות, לאט-לאט, לא לרוץ לקנות כולם ביחד.

בראבוס מציגה שיפור טווח למרצדס EQS
צילום: Brabus