בדיוק כמו שהמבול של תוכניות טראש וריאליטי הוביל אותנו לתור הזהב של הטלוויזיה ולכמה מסדרות הדרמה הטובות בכל הזמנים, כך הניכור של המכונית המודרנית והמעבר לחשמול הוליד את אחת התופעות המלהיבות ביותר של עולם הרכב - ה"רסטומוד".
 
רסטומוד הוא קיצור של הביטוי Restoration Modification (ויש שטוענים שזה דווקא Restored and Modernized) – שיפוץ מכוניות קלאסיות, תוך כדי שדרוג ומודרניזציה של המכלולים; הביקוש הגבוה והמחירים המאמירים של מכוניות אספנות הפכו את הטרנד הזה למאוד פופולארי בכלי רכב מסוימים, אך בעוד שבעבר הטהרנים היו מחמיצים פנים ומתייחסים לכל שיפור כאל שיקוץ, כיום נראה שזה מתקבל יותר בהבנה ובהערכה.

סינגר פותחת את הגג
צילום: סינגר
 
סדנת 'סינגר' מקליפורניה היא כנראה סדנת הרסטומוד המפורסמת בעולם, ועשתה את שמה בייצור גרסאות מודרניות לפורשה 911 מקוררות אוויר באיכות דמיונית ועם ירידה לפרטים ברמה שמצדיקה אבחון פסיכיאטרי. בתחילת דרכה סינגר עסקה רק בבנייה מחדש ושיפור מנועי פורשה הקיימים, אך בשנים האחרונות היא הציגה גרסאות עם מנועים ייעודיים שפותחו בסיוע וויליאמס וקוזוורת'.

כעת מציגה הסדנה, לקראת שבוע המכוניות במונטריי, גרסה רסטומוד ראשונה עם גג פתוח. המכונית התחילה את דרכה כ-911 טורבו מדור 930 (זה שיוצר בין 1975 ל-1989) לפני שפורקה לגורמים ונבנתה מחדש בסיוע חלקי מרכב קלים וחזקים יותר מסיבי פחמן.

סינגר פותחת את הגג
צילום: סינגר

ממש כמו גרסת הטורבו של סינגר ל-911 קופה, גם כאן מוגדל נפח המנוע המקורי ל-3.8 ליטר וזוכה לצמד מגדשים עם פורקי לחץ חשמליים.

הלקוחות יכולים לבחור בין גרסאות 450 ל-510 כ"ס, ובין הנעה אחורית להנעה כפולה. התיבה, בשני המקרים, תהיה ידנית 6 הילוכים. כצפוי, רשימת האופציות והקסטומיזציה כמעט אינסופית, והלקוחות יכולים לבחור מגוון ריפודים, כיולי מתלים ואפילו להתקין בלמים קרבון-קראמיים.

סינגר פותחת את הגג
צילום: סינגר

המחיר לא פורסם, אבל צפוי להתחיל הרבה מעבר לחצי מיליון דולר בארה"ב (מחירה של סינגר אטמוספרית "בסיסית"). אם זה נשמע לכם המון, קחו בחשבון שסינגר משומשות (כאלה שאפשר לרכוש מיד בלי לחכות ברשימת המתנה של שנים עד שהחברה תבנה לכם אחת) מחליפות ידיים תמורת סכומים כפולים מזה.

סינגר פותחת את הגג
צילום: סינגר