אם אי פעם צפיתם ב'מסע בין כוכבים' ותהיתם אם בימי חייכם תומצא "קרן גרירה" שמסוגלת למשוך כלי רכב ללא חיבור פיזי לכלי הגורר - ממש כמו שעושה האנטרפרייז - יכול להיות שלטויוטה יש חדשות בשבילכם; כלומר, זו לא ממש קרן גרירה, אבל זה בהחלט נראה כמו מדע בדיוני.

מערכת הגרירה החדשה של טויוטה עושה שימוש בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית  - ללא קשר פיזי בין שני כלי רכב, כך שאין צורך בשרשראות וראשי גרירה. מבחינה הנדסית לא מדובר כאן בחידוש גדול - כבר היום ישנם לא מעט כלי רכב שבקרת השיוט האדפטיבית שלהם יודעת לעקוב אחר הרכב לפנים, ויצרני הרכב התנסו במודל של שיירות אוטונומיות (בהן רק הרכב המוביל ננהג על ידי אדם, ושאר השיירה עוקבת אחריו אוטונומית) כבר לפני לא מעט שנים - אבל היישום של טויוטה הינו פשוט וגאוני.

הרכב מלפנים ננהג על ידי אדם (אם כי בהחלט יכול, גם הוא, להשתמש בנהיגה חצי-אוטונומית) ואילו הרכב שמאחוריו פועל כרכב אוטונומי שעוקב אוטומטית אחר המכונית שלפניו, ומבצע פניות, האצה ובלימה לפי הצורך. שני כלי הרכב "מתקשרים" ביניהם, ויכולים לתקשר גם עם התשתית בכבישים מסוימים כדי לצפות טוב יותר שינויים בתנועה ובתוואי הדרך.

צפו: טויוטה מדגימה גרירה אוטונומית
צילום: One Toyota

וכן, אנחנו יודעים מה אתם חושבים - במקרים קלאסיים בהם תזדקקו לגרירה קרוב לוודאי שהרכב הנגרר יסבול מתקלה ולא יוכל להשתמש בטכנולוגיה כזו. זה אומנם נכון, אבל יש הרבה מקרים אחרים בהם הטכנולוגיה הזו תהיה שימושית; אם למשל אתם נוסעים לטיול בשיירה ורוצים להפחית עומס וסיכון מהנהגים העוקבים, או אם למשל תרצו לגרור רכב של חבר שהשתכר ולהביאו הביתה בצורה בטוחה.

הטכנולוגיה גם פותחת פתח לכך שלא תזדקקו לרכב גדול וחזק כדי לגרור, כי למעשה תוכלו "למשוך" ואן ענק גם אם אתם נוהגים בסופרמיני קטנה. יתרון פוטנציאלי נוסף הוא גרירה עם רכב חשמלי - מכיוון שלרוב יש לכך השפעה גדולה על הטווח.



כך שאם מכונית חשמלית תגרור נגרר אוטונומי עם מנוע משלו, הדבר כמעט ולא ישפיע על הטווח. מגוון האפשרויות שהטכנולוגיה הזו פותחת בהחלט מרתק.

במהלך השנה הקרובה טויוטה תבחן את הטכנולוגיה בכבישים ציבוריים בארה"ב כדי לראות כיצד היא מתפקדת - ותחליט האם להביא אותה למכוניות בייצור סדרתי.

צפו: טויוטה מדגימה גרירה אוטונומית
צילום: One Toyota