פורד קוגה, אשר נמכר בצפון אמריקה תחת השם 'אסקייפ', זוכה למתיחת פנים ראשונה, שלוש שנים לאחר השקתו.

העיצוב החיצוני של הקוגה, שתאם את ליין הדגמים האירופאי הנוכחי של פורד (קרי, פיאסטה, פוקוס ופומה), זוכה ליישור קו עם רכבי הפנאי הצפון אמריקאים של המותג, ומאמץ חזית אגרסיבית יותר המזכירה את האדג' והאקספלורר המגודלים.

הקוגה משיג זאת בזכות עיצוב פגוש קדמי חדש, סבכה שונה ופנסים מעודכנים, שמלווים כעת בפס תאורת LED מצד לצד בחלק מרמות הגימור. נוסף על כך, רמת גימור ST ליין החדשה מוסיפה גריל רשת שחור, כנף אחורית, חישוקים שונים, הגה עם תחתית שטוחה, ואיפור ספורטיבי מבחוץ ומבפנים. 

פורד קוגה 2023 המחודש - שדרוג עיצובי ואבזור משופר
צילום: פורד

גם שאר רמות הגימור עודכנו, וכעת במקום ה-S, SE, SEL וטיטאניום של הדגם היוצא, הקוגה מאמץ שמות חדשים. רמת הבסיס נקראת כעת, ובכן, Basis ומעליה ניצבות Active ו-Platinum. מכאן העסק נהיה מורכב יותר, כי בנוסף ל-ST ליין הבסיסית, יש שתי רמות ST מעליה: Select ו-Elite. בפסגת ההיצע ניצבת הגרסה ההיברידית נטענת, שמקבלת רמת גימור משלה.

תא הנוסעים זכה לעדכונים דומים לאלו שפגשנו בפוקוס המחודשת: ממשק המולטימדיה זכה לדור חדש (SYNC 4) עם מסך מגע בגודל "13.2 הכולל תפעול קולי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. כל הגרסאות מצוידות כעת כסטנדרט בפתיחה חשמלית לדלת תא המטען, כך שידית הפתיחה החיצונית הוסרה לחלוטין.

פורד קוגה 2023 המחודש - שדרוג עיצובי ואבזור משופר
צילום: פורד

 יחידות הכוח נשארות במידה רבה זהות. בצפון אמריקה מוצעים מנוע 1.5 ליטר טורבו (182 כ"ס),  2.0 ליטר טורבו (253 כ"ס), ו-2.5 ליטר היברידי (213 כ"ס) או היברידי-נטען (228 כ"ס) המציע טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ.

כל הגרסאות מציעות אופציה להנעה כפולה, אשר מגיעה כסטנדרט ב-2.0 ליטר. תיבת 8 הילוכים אוטומטית מוצעות בגרסאות הרגילות, ותמסורת רציפה בהיברידיות.

פורד קוגה 2023 המחודש - שדרוג עיצובי ואבזור משופר
צילום: פורד

הוורסיה האירופאית תוצג ככל הנראה בתחילת 2023, עם שינויים קלים במפרט (מנוע דיזל במקום ה-2.0 ליטר בנזין, תיבה כפולת-מצמד במקום הפלנטרית). הדור הנוכחי של פורד קוגה לא הגיע לישראל ביבוא רשמי (יחידות בודדות נמכרו ביבוא מקביל), ולא ברור אם הגרסה המחודשת תעשה עלייה.

פורד קוגה 2023 המחודש - שדרוג עיצובי ואבזור משופר
צילום: פורד