שברולט מציגה את הדור העדכני של הקאמרו COPO, גרסת ביצועים ששורשיה נעוצים בדור הראשון של הקאמרו מסוף שנות השישים.

ראשי התיבות של השם אינם סקסיים במיוחד, וזה בעצם קוד פנימי של היצרן לגרסה שמוזמנת ישירות ממחלקה מיוחדת במפעל, בדרך שעוקפת את מפרט ההזמנה הסטנדרטי (ולכן נקראת COPO, לציון Central Office Purchase Order).

ההיסטוריה של שברולט קאמרו COPO החלה לאחר ששני דילרים אמריקאים מצאו פירצה כדי לעקוף מגבלות ש-GM הציבה על רכבי הביצועים של שברולט; הם הזמינו מנועים וחלקים משופרים דרך מחלקה שעסקה בהפקת כלי רכב במפרטים ייחודיים לציי רכב, וייצרו מפרט ספורטיבי קיצוני לקאמרו שלא היה זמין באופן רשמי. התוצאה הייתה מכונה חזקה ומלהיבה בהרבה מהגרסאות הרגילות, שיוצרה בכמות מוגבלת והפכה עם השנים לרכב נחשק בקרב אספנים.

שברולט קאמרו COPO חוזרת - עם 1,018 כ
צילום: GM

ה-COPO המקורית של 1969 נבנתה עם מנוע מבלוק אלומיניום (אקזוטי מאוד בימים ההם) שהפיק 425 כ"ס מנפח של 7.0 ליטרים וזכה לכינוי שאנו מכירים עד היום: ZL-1.

שברולט לא עשתה שימוש בשם הזה במשך למעלה מ-40 שנה, עד שהציגה ב-2011 גלגול חדש של הקאמרו COPO, הפעם כמכונית דראג מוכנה למירוצים שנמכרת לצרכן ישירות מהמפעל - אך אינה חוקית לכביש.

שברולט קאמרו COPO חוזרת - עם 1,018 כ
צילום: Chevrolet

במהלך השנים שחלפו מאז הוצגו עוד כמה גרסאות COPO בייצור מוגבל (כולל קונספט חשמלי ב-2018), וכעת נחשפת גרסת 2023, היקרה והחזקה ביותר של הקאמרו שהוצגה אי פעם.

ה-COPO העדכנית תוצע בשלוש גרסאות V8 שונות: 7.0 ליטר אטמוספרי עם 476 כ"ס בגרסה הבסיסית; 5.7 ליטר מוגדש-על עם 608 כ"ס בגרסת הביניים, ומפלצת אטמוספרית בנפח 10.4 ליטרים (!)  המספקת 1,018 כ"ס ו-121 קג"מ בגרסה הבכירה - שמועברים לצמיגים האחוריים המעונים.

ביצועים רשמיים לא פורסמו, אבל בעבר שברולט דיברה על 9 שניות לרבע מייל בגרסאות COPO חלשות בהרבה, כך שאפשר לצפות לנתון טוב משמעותית בגרסת 2023.

שברולט קאמרו COPO חוזרת - עם 1,018 כ
צילום: Chevrolet

כמובן שלא מדובר רק בשיפורי מנוע, וגרסאות ה-COPO הן מכוניות דראג מקצועיות בכל רמ"ח חלקיהן, כולל כלוב התהפכות מובנה, תא נוסעים מופשט, מתלים, סרנים ותיבת הילוכים מחוזקים וייעודיים למיאוצי דראג, מושבים ורתמות למירוצים, מטף כיבוי ואפילו מצנח האטה בגרסאות הקיצון.

גרסת העל תוצע רק בצבע כתום ותעלה 136 אלף דולר בארה"ב, כאשר הרוכשים יוכלו להוסיף חבילה בשווי 30 אלף דולר הכוללת גרפיקה ייחודית עם סמלי 632 (נפח המנוע באינצ'ים מעוקבים), חישוקי מירוץ שחורים וצמיגי דראג מבית Hoosier. מוטות אחוריים למניעת ווילי בזינוק מגיעים כסטנדרט בכל גרסאות COPO ללא קשר למנוע. אתם יודעים, כמו שאפל קארפליי מגיע כסטנדרט במכוניות של סאחים.