מסיבת העיתונאים השנתית של חברת מטרו מוטור נפתחה עם סיכום שנה. מנכ"ל החברה, תומר קומרוב, נשא דברים ואמר שמבחינת מטרו מוטור, 2022 הייתה שנה מוצלחת במיוחד; הנתונים מצביעים שמטרו שולטת כמעט על חצי מהשוק בישראל במכירות הדו גלגלי (47 אחוז ליתר דיוק).
 מתוך 21,028 כלים שנמכרו בארץ (מ-56 יצרנים שונים המיובאים לישראל!) מכרו במטרו מוטור  10,013 כלים (זאת לעומת 9,703 ב-2021). סך המכירות מתחלק כך ששליש מתוכו הוא אופנועים והיתר קטנועים - 14,016 קטנועים ו-7,012 אופנועים,

כצפוי, סאן יאנג מובילה במכירות הקטנועים עם 5,348 קטנועים שנמכרו במהלך השנה. בימאהה מכרו השנה 2,034, מספר שקומרוב מסביר שהושפע רבות מחוסרים במלאי, בעיקר בדגמי 300-125 XMAX. חוסרים אלו, בכלים בעלי ביקוש רב, פגעו במכירות המותג. לעומת זאת, ל"קטנוע"  היקר ביותר של מותג ימאהה, ה TMAX- מכר קרוב ל-1,000 יחידות.

מטרו מוטור מסכמים שנת שיא בדו גלגלי
צילום: Yamaha

מה חדש לקראת 2023?
אין הרבה בשורות מבחינים דגמים חדשים לשנת 2023, במטרו מוטור מסבירים כי מדובר בהשלכות של בעיות הייצור בתקופת הקורונה ובאי הוודאות הכלכלית של אותה תקופה. בעולם הדו גלגלי, ייצור דגם עורך כ-3-4 שנים בין תחילת התכנון והתקצוב ועד לייצור סדרתי ושיווק, וחברות רבות הקפיאו את פעילות התכנון בזמן תחילת המגפה, ואנו מרגישים את ההשלכות כעת.


השנה נקבל בעיקר דגמים שעברו עדכונים, שיפורים ומתיחות פנים:
-ימאהה  DELIGHT 125 – קטנוע עירוני שאמור להגיע בחודש מרץ ומחירו הצפוי עתיד להיות כ-15,000 שקלים.

- XMAX 125/300 - הקטנועים הנמכרים ביותר של ימאהה אמורים לנחות בארץ בסוף הרבעון הראשון של השנה, לאחר עידונים ושיפורים בגרסת 2023, החל מ-30,000 שקלים לגרסת ה-125, בעוד שגרסת 300 החזקה יותר תתחיל ב-39,000 שקלים.

-משפחת הMT המעודכנת, הכוללת דגמים מוכרים כמו ה-MT07 או ה-TRACER 7 ודגם 125, תנחת בארץ בין מרץ לאפריל.

-הטנרה 700 החדש ינחת בישראל כבר בפברואר ומביא איתו גם גרסה מוגבלת הספק לרישיון A1, מחיר טרם פורסם.

מטרו מוטור מסכמים שנת שיא בדו גלגלי
צילום: Yamaha

- בכל הקשור לגודל, בראש ההיצע יגיע בחודש מאי ה-TRACER 9 GT+  עתיר הנפח בגרסת התיור של הדגם. אגב, זה האופנוע הראשון של ימאהה בעל בקרת שיוט אדפטיבית.

- הדגם המסקרן והייחודי, ה-NIKEN GT התלת גלגלי, אמור גם הוא לחזור לישראל לאחר סדרת שיפורים ועדכונים וזאת במהלך חודש פברואר.

- במשפחת סאניאנג אמור להצטרף להיצע הישראלי 125 ADX. מדובר בקטנוע הנכנס לנישה המבוקשת של קטנועי אדוונצ'ר עם נפח של 125 סמ"ק. צפו להגעתו ברבעון השלישי של השנה.

מטרו מוטור מסכמים שנת שיא בדו גלגלי
צילום: SYM
 
שאיפות
במטרו מוטור מציינים שהם מעוניינים לקדם את יוזמת DIRECT ACCESS מול שרת התחבורה הנכנסת, מירי רגב. מה זה אומר? בדומה לאירופה, מדובר בקבלת רישיון לקטנועים עד 125 סמ"ק לנהגים בעלי ותק נהיגה ברכב.

במטרו מוטור מציינים כי הסיבה מרכזית שנהגים ותיקים לא עוברים לדו-גלגלי זו הבירוקרטיה הכלולה בהוצאת רישיון לקטנוע, זאת בהתאם לסקרים שביצעו. ההצעה היא לאמץ מודל דומה למדינה המחמירה ביותר באירופה בעניין, גרמניה. שם, כל נהג בעל ותק של 5 שנים לפחות, רשאי לקבל רישיון לקטנוע 125 סמ"ק בכפוף להכשרה קצרה אותה מעביר היבואן. ביתר מדינות האיחוד, רישיון A2 ניתן באופן חופשי יותר).

מטרו מוטור מסכמים שנת שיא בדו גלגלי
צילום: איתמר רותם


מטרו מוטור מתבססים על סקרים שנעשו באירופה וטוענים שמהלך זה יסייע לפתרון בעיית הפקקים בערים והם ינסו לקדם את העניין מול שרת התחבורה הנכנסת, יחד עם עוד יבואנים.
מעבר לדו גלגלי- גם מכוניות.

במטרו מוטור גם מסתכלים קדימה, על שוק המכוניות החשמליות המתפתח ובכוונתם להיכנס לשוק התחרותי דרך חברת מטרו אלקטריק. גדי אבירם, מי שהקים את מטרו מוטור ובמשך שנים שימש כמנכ"ל סיכם את מסיבת העיתונאים בבדיחה: "בכוונתנו למכור בהצלחה מכוניות חשמליות, ככה יהיו יותר פקקים, ואז נוכל למכור גם יותר אופנועים".

 

מטרו מוטור מסכמים שנת שיא בדו גלגלי
צילום: יואל שורץ