ג'ילי, יצרנית הרכב הסינית, הכריזה על תת-מותג יוקרתי חדש אשר ייצר כלי רכב חשמליים והיברידיים-נטענים (PHEV). דגמים ראשונים צפויים להגיע לכביש כבר בסוף השנה הנוכחית תחת שם המותג ג'ילי גלקסי (Galaxy).
 

ג'ילי גלקסי: התכניות והפרטים

ג'ילי כיום היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין (שביעית) ובניגוד לזרם המרכזי מדובר ביצרנית בבעלות פרטית. לג'ילי עצמה מטריית מותגים ותתי-מותגים רחבה את מותגי ג'ילי, גיאומטרי, זיקר, וולוו, פולסטאר, לינק & קו, חברת המוניות הלונדונית, לוטוס ועוד – זו רשימה חלקית בלבד. בין המותגים ישנם מותגי רכב עממיים לחלוטין, וכמו שהזכרנו גם שמות של מותגי יוקרה מוכרים ואיכותיים – אולם בג'ילי סבורים שיש מקום לעוד מותג נוסף – ג'ילי גלקסי.
 
מדובר, כך ג'ילי, במותג לדגמי יוקרה היברידיים-נטענים "ארוכי טווח" וחשמליים מלאים – אולם בשלב זה בג'ילי נמנעו מלמקמו ביחס לשאר מותגיה. במהלך השנתיים הקרובות יוצגו לא פחות משבעה דגמים תחת המותג החדש: שני דגמים היברידיים – רכב הפנאי L7 ומכונית הסדאן L8 – יעלו לכביש בחודשים הקרובים וברבעון האחרון של השנה תוצג מכונית כל חשמלית בשם E8. בסך הכל מתוך שבעת הדגמים ארבעה יהיו מסדרת L ההיברידית ושלושה מסדרת E החשמלית.

ג'ילי קונספט
צילום: Geely
 

טכנולוגיה, סוללות, מנועים

בג'ילי לא חושפים פרטים מעמיקים אך מציינים כי דגמי גלקסי יצוידו במיטב הטכנולוגיות החדשניות של החברה. כך למשל הדגמים ההיברידיים יזכו למנועי בנזין חדשים מסדרת 'נורד ת'ור 8848' בעלי יעילות תרמית של 44.26%. למנועים אלה מערכת "ניהול אנרגיה" המסוגלת לחזות מראש את צרכי המנוע (בג'ילי לא פירטו כיצד) ובכך לחסוך כ-15% בצריכת הדלק ביחס למנועים מהדור היוצא.
 
לא ברור לאילו מנועים ג'ילי מתייחסת, אך אנו מנחשים כי מדובר במנועי וולוו המוכרים שכן לפחות חלק מדגמי גלקסי יעשו שימוש במהדורה עדכנית של פלטפורמת E-CMA השבדית. באופן מעניין לתיבת ההילוכים שלושה יחסי העברה בלבד. בג'ילי מציינים כי גלקסי L7 מסוגל ל-7.5 שניות ל-100 קמ"ש ונתון צריכת הדלק המשולב עומד על 19.1 ק"מ לליטר. נתון הטווח החשמלי לא נמסר.

ג'ילי גלקסי
צילום: Geely 

בצד החשמלי של העסק מדווחת היצרנית על מארז מתקדם לסוללות אשר מספק הגנה משופרת מבעבר בפני פגיעה ישירה בסוללות בעת תאונה. בנוסף, מערכת ניהול חכמה מאפשרת לנהל את טמפרטורת מארז הסוללות ביעילות לשיפור הטווח ואף הגדלת אורך החיים של הסוללות בעד 20%.

ג'ילי גלקסי חלק אחורי
צילום: Geely
 

קישוריות, רשת לווינים ומערכת הפעלה מתקדמת

דגמי ג'ילי גלקסי יוצעו עם מערכת הפעלה ייחודית להם תחת השם 'גלקסי N OS'. לפי ג'ילי רכיבי חומרה רבים במערכת תוכננה ע"י ג'ילי עצמה, משלבת שבב 8155 של 'קוואלקום', ומאפשרת שימוש חלק, זורם ומהיר במיוחד. כך למשל בג'ילי מתגאים בזמן העלאה ראשוני של 0.5 שניות בלבד. המערכת תהיה מחוברת לרשת הלווינים של חברת האם של ג'ילי אשר יספקו לה שירותי מיקום ומידע שונים. הרשת צפויה לעלות לאוויר עד לשנת 2025 ולכלול 72 לווינים.

ג'ילי קונספט תא נוסעים
צילום: Geely