אלפא רומיאו עדכנה את הג'וליה והסטלביו לכבוד 2023, וכעת מגיע תורן של גרסאות "Quadrifoglio" הספורטיביות לעבור תחת סכין המנתחים.

הדגמים ממוקדי הביצועים של הסדאן ורכב הפנאי יושקו תחילה במהדורה מיוחדת 100° Anniversario, לציון 100 שנים לשימוש בסמל התלתן הירוק, אשר יוצעו ב-100 יחידות בלבד לכל דגם ויזכו לבוסט קטן ליחידת הכוח; מנוע ה-2.9 ליטר V6 כפול המגדשים יפיק כעת 520 כ"ס, גידול של 10 כ"ס ביחס לגרסאות הרגילות.

כבעבר, המנוע שולח את הכוח לגלגלים האחוריים בג'וליה, בעוד שהסטלביו מקבל הנעה כפולה. שתי המהדורות המיוחדות מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית הפועלת בצמוד לדיפרנציאל מוגבל החלקה חדש, מכאני לחלוטין, שהגיע מגרסת ה-GTA הקיצונית.

אלפא רומיאו עדיין לא חשפה את הביצועים, אך לא היינו מצפים להבדלים משמעותיים, אם בכלל.
מהדורת 100 השנים תשווק עם חישוקים שחורים, קאליפרים זהובים, כיסוי מראות צד מקרבון וסמל תלתן ייחודי. בתא הנוסעים יזכו המהדורות לתפירה בצבע זהוב, נגיעות קרבון ורקמת המספר "100" על הדשבורד. המהדורה המיוחדת תוצע בשלושה צבעים בלבד: אדום, שחור או ירוק.

סטלביו מהדורת 100 שנים
צילום: אלפא רומיאו

בדומה לעדכונים בגרסאות הרגילות, השינויים החיצוניים שנעשו במתיחת הפנים מינוריים - יחידות תאורה חדשות מסוג לד-מטריקס במבנה '3+3' שהוצג לראשונה בטונאלה. בנוסף, הסבכה וכונסי האוויר בפגוש עודכנו קלות. מאחור השינויים קלים עוד יותר ומסתכמים ביחידות תאורה בכיסוי שונה.

בסביבת הנהג נעשו מספר שינויים ובראשם לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 12.3 אינץ' המציע אפשרויות להתאמה אישית.

מערכת המולטימדיה והתקשורת ברכב שודרגה כך שכעת תוכל לקבל עדכונים מהאוויר (OTA) ולהציג מידע חדש ושימושי לנהג ואפשרות לשליטה (מוגבלת, יש לומר) על פונקציות של הרכב מרחוק באמצעות הטלפון הנייד.

אלפא רומיאו סביבת נהג מהדורת 100 שנים
צילום: אלפא רומיאו

לצד זה דגמי ג'וליה וסטלביו יוצעו עם שבב NFT שיאפשר שמירה בטוחה של המידע על הרכב (טיפולים, הודעות מחשב ועוד) לאורך חייהם.

כמו בעבר, שני הדגמים כוללים ריפודי אלקנטרה למושבי הבאקט, הגה ספורטיבי והרבה סיבי פחמן מסביב.

מחירים ומועדי שיווק טרם פורסמו.

ג'וליה מהדורת 100 שנים
צילום: אלפא רומיאו