הרכב שלכם הוא קופסה סגורה שאתם מבלים בה זמן רב, לפעמים שעות ברצף. בהנחה שרוב הזמן אתם נוסעים עם חלון סגור, שמירה על האוויר שבחלל הרכב נקי ורענן חשובה לבריאותכם. וכשנוסעים איתכם אנשים נוספים? החשיבות על סירקולציה ואוויר נקי גדלה עוד יותר. 
 

איך מחליפים מסנן אוויר למזגן? 5 צעדים פשוטים

החלפת מסנן מזגן ברכב היא תהליך פשוט יחסית שניתן לעשות עם כמה כלים בסיסיים. להלן הפעולות שיש לבצע לפי הסדר:

1. אתרו את מסנן מיזוג האוויר - המסנן ממוקם בדרך כלל מאחורי תא הכפפות או מתחת ללוח המחוונים בצד הנוסע. עיון בספר הרכב יעזור לכם לאתר את המיקום המדויק. 

2. פתחו גישה אל המסנן - אם המסנן ממוקם מאחורי תא הכפפות, יש לפתוח את תא הכפפות ולהוציא ממנו את תכולתו. לשם כך יש לחפש לשונית או תפס בצידי תיבת הכפפות וללחוץ עליהם. אם המסנן ממוקם מתחת ללוח המחוונים, ייתכן שיהיה צורך להסיר את לוח הגישה.

החלפת מסנן אוויר ברכב
צילום: Ben

3. הסירו את מסנן האוויר הקיים - שימו לב: זה שלב עדין! המסנן מוחזק במקומו על ידי מסגרת פלסטיק או תופסנים. יש להסיר בזהירות את המסנן מן התושבת שלו – וחשוב לשים לב לכיוון שלו על מנת שניתן יהיה להכניס את המסנן החדש בצורה נכונה.

4. התקינו את המסנן החדש - חשוב להניח את המסנן החדש באותו כיוון כמו המסנן הקודם, ולאבטח אותו במקומו באמצעות מסגרת הפלסטיק או התופסנים. חשוב להקפיד על כך שהמסנן יהיה צמוד לתושבתו כדי למנוע מהאוויר לעקוף את המסנן.

5. החזירו למקום את תא הכפפות או את לוח הגישה, להניע את הרכב ולבדוק שמיזוג האוויר עובד כמו שצריך.

החלפת מסנן אוויר חדש ברכב
צילום: Ben
 

3 טיפים נוספים לשמירה על אוויר נקי בתוך חלל הרכב


בנוסף להחלפת מסנן אוויר במזגן הרכב, שיכול לשפר את איכות האוויר ולהגביר את יעילות מערכת המיזוג, הנה עוד שלושה דברים שאפשר לעשות כדי ליהנות מאוויר נקי:

לשמור על ניקיון הרכב באופן קבוע – נקו באופן קבוע את פנים הרכב כדי להסיר אבק, לכלוך וחלקיקים אחרים שעלולים להצטבר על משטחים ולהגיע לאוויר שאתם נושמים. שאבו את הרצפות והמושבים, נגבו משטחים במטלית לחה ואם אתם מחובבי הז'אנר – השתמשו במטהר אוויר כדי לשמור על ניחוח נעים.

ניקוי פנים הרכב
צילום: Towfiqu

להימנע מעישון בתוך הרכב - עישון משחרר לאוויר כימיקלים ומזהמים מזיקים לבריאותכם. החומרים הללו לא מתנדפים במהירות (או בכלל, כפי שאפשר להבין מהריח), ולכן מוטב להימנע מעישון ברכב. 

להימנע מהנעת סרק - כאשר יושבים במכונית מונעת ללא נסיעה, ריכוז החומרים המזהמים בתוך הרכב עולה. לכן, במידת האפשר, מומלץ לכבות את המנוע ולפתוח את החלונות כדי להכניס אוויר צח.

לסיכום, אתם מה שאתם אוכלים, אבל גם מה שאתם נושמים, ולא תמיד יהיה לאוויר מזוהם ריח או צבע. לכם, דאגו לשמור על רכב נקי והחליפו את המסנן אחת ל-15,000 ק"מ, או בדקו האם הוא מלוכלך אחת לכמה חודשים.

שמירה על ניקיון הרכב
צילום: borevina