הדור השלישי של ריינג' רובר ספורט נחשף במאי 2022 והוצע מתחילת דרכו עם מגוון רחב של יחידות הנעה, כולל V8 מוגדש עם 530 כ"ס וגרסאות היברידיות-נטענות בעלות הספק קרוב. אכן נתון מרשים, במיוחד כשנזכרים שלגרסה הספורטיבית היוצאת (SVR) הספק גבוה רק במעט עם 575 כ"ס. בהתאם, רף הציפיות לקראת הגרסה הספורטיבית החדשה שתבוא עלה. והנה לנד רובר מנסים לעמוד ברף הגבוה כעת עם ה-SV החדש – האם זה אומר שיהיה גם SVR קיצוני יותר? לא ברור. 
 

ריינג' רובר ספורט ממש ספורטיבי

הבסיס הוא כמובן אותו ריינג' ספורט העושה שימוש בפלטפורמת MLA-Flex החדשה של היצרנית. העיצוב החיצוני עובר את הטיפול המתבקש: חזית המקבלת מופע ספורטיבי יותר עם פגוש שרובו כונסי אוויר, סופיות מפלטים מקרבון פייבר, גימור שונה לסבכה ועוד. בסך הכל שינויים עדינים ומתונים בהקשרים של גרסאות שכאלה. ובכל זאת, כדי לאזן בלנד רובר ציידו את הספורט בחישוקי 23 אינץ' מאסיבי פחמן שמעבר לתרומה העיצובית גם מפחיתים כ-76 ק"ג מהמשקל הבלתי מוקפץ אם משלבים אותם עם בלמים קרמיים (אופציה).

ריינג' רובר ספורט מפלטים מקרבון פייבר
צילום: לנד רובר

בסביבת הנהג שינויים ברוח דומה כולל שילוב ליברלי של סיבי פחמן בגימורים ובדיפונים. בלנד רובר מתגאים במושבים היעודיים המכונית מושבי "גוף ונשמה" – מושבי ספורט חובקים המשלבים בתוכם רמקולים ליצירת חוויית שמע ייחודית המאפשרת "להרגיש" את המוזיקה, ואלה יפעלו יחד עם מערכת שמע היקפית של מרידיאן בעלת 29 רמקולים. המושבים החדשים ידעו לנטר את פעימות הלב של הנהג ולהתאים את פעולת מערכת השמע להפחתת לחץ.

ריינג' רובר ספורט חלק אחורי
צילום: לנד רובר
 

הדברים החשובים באמת

בחזית שוכן מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ל' שמקורו בב.מ.וו, זה מחליף את ה-V8 מוגדש-על בנפח 5.0 ל' של הדור היוצא שהיה מפיתוח עצמי. בכל מקרה, עם נתונים שכאלה קשה להתלונן: 635 כ"ס ו-76.4 קג"מ, שיפור של 60 כ"ס ו-5.1 קג"מ ביחס לדור היוצא. ההנעה כמובן כפולה והתיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים. נתוני הביצועים מצוינים: 3.6 שניות ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) ו-288 ק"מ מירביים. אה, ובלנד רובר טרחו לציין שפליטת ה-CO2 שלו נמוכה בכ-15% ביחס לדור היוצא. יופי, נרגענו.

ריינג' רובר ספורט מנוע ונתונים
צילום: לנד רובר

חשוב לא פחות, וכנראה שאפילו יותר, הוא מערך המתלים החדש והמתוחכם אותו מכנים בלנד רובר "מתלים דינמיים 6D" וטוענים כי הוא ה"מתוחכם ביותר בסגמנט". מערך זה משלב בין בולמים אדפטיבים עם מערכת הידראולית למערך קפיצי אוויר והכל נשלט אלקטרונית לשיפור היכולת הדינאמית. הריינג' הספורטיבי מונמך ב-10-25 מ"מ ביחס לשאר גרסאות הדגם. מערכת ההנעה הכפולה פועלת ב"שיתוף" עם מערך המתלים ומתאימה את עצמה למצב הנבחר. מאחור ישנו דיפ' ננעל מוגבל החלקה.

בנוסף, בלנד רובר מדווחים על הקשה לשלדה, כולל תת שלדה אחורית שתוכננה מחדש, ומערך היגוי שכויל מחדש. כדי לעצור את כל המאסה הזו בלנד רובר ציידו את ה-SV בדיסקים ענקיים: 440 מ"מ מלפנים (לא נמסרה המידה מאחור) וכאופציה ניתן לבחור בבלמים קרמיים. הקליפרים מגיעים כסטנדרט צבועים בצהוב, אך ניתן לבחור צבע אחר: אדום, ברונזה או שחור. הצמיגים הם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4 ברוחב 305 מ"מ מאחור ו-285 מ"מ מלפנים. 

ריינג' רובר ספורט חישוקים ובלמים
צילום: לנד רובר
 

גם ההיברידי התחזק

בסוף ההודעה לעיתונות בלנד רובר ציינו כי גם הגרסאות ההיברידיות-נטענות התחזקו. אלה עברו עדכון דומה לזה שעבר לאחרונה הריינג' רובר ה"רגיל". הגרסאות החדשות מכונות P460e ו-P550e במקום P440e ו-P510e בהתאמה. שתיהן היא משלבות, כבעבר, בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ל' (6 ציל') למנוע חשמלי להספקים של 460 כ"ס ו-550 כ"ס בהתאמה. נתון המומנט של הגרסה הבכירה עומד על לא פחות מ-81.5 קג"מ.

בהתאם, הביצועים שופרו עם 5.5 שניות ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה. בנוסף, בלנד רובר מדווחים כי הביצועים במצב החשמלי שופרו באופן משמעותי וכי טווח הנסיעה החשמלי צמח במעט ל-121 ק"מ.

לצד אלה, בלנד רובר מעדכנים כי גרסת P530 בעלת מנוע ה-V8 כפולה המגדשים זוכה למערך היברידי-מתון לשיפור נתוני פליטת המזהמים.

ריינג' רובר ספורט
צילום: לנד רובר