פולקסווגן ID.Buzz הוא רכב שמצליח לפרוט לנו על מיתרי הנוסטלגיה באופן כמעט מיידי ומושלם, וזה די מדהים כשנזכרים בכך שמדובר בואן בגודל מלא, רכב מסחרי במהותו. אלא שאחרי שהורדנו את המשקפיים הוורודים לא יכלנו שלא לתהות מדוע בפולקסווגן סידרו ב-Buzz מקום לחמישה נוסעים (כולל נהג) בלבד, זאת על אף המימדים הנדיבים והמבנה הרבוע והיעיל. הגרסה החדשה שהציגה פולקסווגן לדגם היא סוג של תשובה.
 

פולקסווגן ID.Buzz, עכשיו לשבעה

כזכור, פולקסווגן ID.Buzz הוא ואן חשמלי ראשון של היצרנית אשר הוצגה ביוני 2022 אשר מבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית-חשמלית של היצרנית. עיצובו, עיניכם הרואות, הוא כולו מחוות רטרו אחת גדולה לפולקסווגן טרנספורטר המקורי (1950) שהפך לאייקון בשנות ה-60 הפרחוניות וכונה 'באס'. 

פולקסווגן ID.Buzz שבעה מקומות
צילום: פולקסווגן

כעת מוסיפה היצרנית למבחר גרסה מוארכת. לגרסה החדשה מרכב ובסיס גלגלים ארוכים יותר ב-25 ס"מ כל אחד: אורכו של המרכב עומד על 496 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 324 ס"מ לעומת 471 ס"מ ו-299 ס"מ בהתאמה בגרסה הרגילה.

תוספת הסנטימטרים אפשרה להציע מקום לשבעה – נהג ושישה נוסעים – בסידור של 2+3+2. תא המטען מציע כעת עד 2,469 ל' של נפח הטענה, תוספת של יותר מ-250 ל' ביחס לגרסה הרגילה.

ההופעה החיצונית כמעט זהה לגרסה המוכרת למעט החלק האמצעי המוארך. גם סביבת הנהג זהה לגמרי.

פולקסווגן ID.Buzz מושבים ותא מטען
צילום: פולקסווגן
 

סוללה ומנוע משופרים

את ההזמנות הזו מנצלת פולקסווגן להטמעת מערכת הנעה חדשה אשר הוצגה כבר עם פולקסווגן ID.7, המשפחתית הגדולה החשמלית החדשה שלה. 

פולקסווגן ID.Buzz המוארך יוצע כבעבר עם מנוע יחיד המניע את הגלגלים האחוריים, אך לזה החדש הספק מירבי של 286 כ"ס, זאת לעומת כ-204 כ"ס בלבד כיום. נתון המומנט לא נמסר אולם ב-ID.7 הוא עומד על 56.1 קג"מ וזה צפוי להיות דומה עד זהה גם ב-ID.Buzz. בהתאם הביצועים משופרים בהרבה: 7.9 שניות ל-100 קמ"ש במקום 10.2 שניות כיום.

פולקסווגן ID.Buzz מושבים
צילום: פולקסווגן

לצד המנוע החדש גם סוללה חדשה וגדולה יותר – 85 קוט"ש נטו, תוספת של 7 קוט"ש. טווח הנסיעה של גרסה זו לא פורסם, אך בפולקסווגן טוענים למנוע יעיל יותר, מערך ניהול סוללה חכם יותר ומשאבת חום משופרת – כל אלה אמורים לסייע לנתון הטווח בפועל.

בעתיד תוצג גרסת GTX ספורטיבית עם הנעה כפולה, הספק מירבי של 339 כ"ס ו-6.4 שניות ל-100 קמ"ש.

פולקסווגן ID.Buzz סביבת נהג
צילום: פולקסווגן