יש אנשים של חורף, ויש אנשים של קיץ. בעונה הקרה, אנשי הקיץ מתכרבלים לכדור עצוב ומחכים שהיא תעבור, וכשמגיע הקיץ הם חוזרים לחיים. אנשי החורף בדיוק להיפך – חם להם מדי, הם מתעייפים, מתייבשים ומרגישים פחות חיוניים. הרכב שלכם הוא לא טיפוס של קיץ, בטח לא בקיץ הישראלי.

החום פוגע בביצועי המצבר, מאיץ את הבלאי, עלול לגרום להתפוצצות צמיגים, להתחממות יתר ועוד. יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקל עליו ולצמצם את השפעות האקלים:
 

מערכת הקירור היא המפתח. בדקו אותה באופן קבוע

מערכת הקירור של הרכב, הכוללת את הרדיאטור, נוזל הקירור, משאבת המים והמאוורר, מונעת מן המנוע של הרכב להתחמם יתר על המידה. כדי לשמור עליה במצב תקין, יש להקפיד על בדיקתה:

מפלס נוזל הקירור – בדקו אותו באופן קבוע וודאו שהוא ברמה המומלצת. 
הרדיאטור והרצועות – אתרו סימני בלאי והחליפו אותם במידת הצורך.
דליפות או בעיות במערכת הקירור – אל תחכו, גשו לתקן אותן לפני שהן יחמירו.

מערכת הקירור באוטו
צילום: טויוטה
 

מצבר שחם לו הוא מצבר לא יעיל. בדקו אותו

מזג אוויר חם עלול לגרום למצבר הרכב להתחמם ולפגוע בביצועיו. כדי להימנע מכך, יש לבדוק את המצבר באופן קבוע ולוודא את תקינותו. בין היתר יש לבדוק את הקטבים כדי לוודא שאין בהם קורוזיה, ואם כן – לנקות אותם. ואם המצבר בן יותר מ-3 שנים, כדאי לשקול להחליף אותו.

החלפת מצבר
צילום: Sergey
 

אל תחכו לפנצ'ר, בדקו את צמיגי הרכב

אספלט סופג חום והופך ללוהט בימי הקיץ, ומאיץ את בלאי הצמיגים. מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן קבוע כדי לוודא שהוא תקין ומתאים להוראות היצרן, וכן לחפש סימני בלאי כגון סדקים, בליטות או פנצ'רים. אם ניכרות בעיות כלשהן, יש להחליף את הצמיגים מיד כדי למנוע תאונה אפשרית.

פנצ'ר באוטו
צילום: Pexels Andrea
 

מנעו התייבשות! בדקו שמן ונוזלים אחרים

מזג האוויר החם עלול לגרום לשמן המנוע ולנוזלים אחרים לאבד מהר יותר מן האפקטיביות שלהם. לכן יש לבדוק את מפלס השמן באופן קבוע ולוודא שהוא ברמה המומלצת לפי הוראות היצרן. כמו כן יש לבדוק את הנוזלים האחרים ברכב, כגון נוזל הילוכים, נוזל בלמים ונוזל הגה כוח. אם אחד מהם מלוכלך או נמצא מתחת לרמה המומלצת, יש לטפל בכך מיד.

בדיקת נוזלים באוטו
צילום: Garage Dynamics
 

מערכת מיזוג אוויר תקינה היא לא מותרות

מערכת מיזוג האוויר של הרכב חיונית לנוחיותם ולבריאותם של הנהג ושל הנוסעים ברכב. כשאנחנו נוסעים ברכב חם אנחנו עצבניים יותר ומרוכזים פחות – כך שחשוב מאוד לבדוק את מסנני האוויר באופן קבוע ולהחליף אותם אם הם מלוכלכים.

מעבר ליעילות המזגן, לחיטוי המסננים יש חשיבות קריטית לשמירה על בריאותכם ובריאות הנוסעים שלכם. אתם יושבים בקופסה סגורה, ונושמים את האוויר שנמצא בה. אוויר מזוהם באבק, בעובש ובבקטריות עלול לפגוע בריאות שלכם ולגרום לבעיות בריאותיות קשות.

לסיכום, תחזוקת רכב באקלים חם, ובמיוחד במדינה שבה חם כמעט בכל ימי השנה, חיונית כדי להבטיח שהרכב יישאר במצב מצוין. יישום נכון של פעולות התחזוקה שהצענו עשוי למנוע התחממות יתר, כשל במצבר, התפוצצות צמיגים במהלך נסיעה ונזק משמעותי למנוע – ולהבטיח חוויית נהיגה בטוחה ונוחה גם בשרב הכבד ביותר.

תחזוקת הרכב
צילום: Skitterphoto