חברת המזרח, יבואנית לנד רובר בישראל, החלה לשווק את המהדורה המחודשת של דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) ריינג' רובר ולאר. 

דגם זה הושק ב-2017, הוא חולק אותה רצפה עם יגואר F-פייס, מבחר המנועים שלו חודש ב-2018, וב-2020 עבר מתיחת פנים ובמסגרתה נוספה גם גרסה היברידית-נטענת. בתחילת 2023 הוצג ולאר במהדורה מחודשת, ובזו עודכנו מרכיבי עיצוב בחוץ, סביבת הנהג ותא הנוסעים שודרגו.
 

שינויים

במסגרת חידוש הדגם, הסבכה הורחבה, יחידות התאורה, הפגושים והחישוקים חדשים. בסביבת הנהג כעת צג "11.4, וזה שולט על מערכות רבות ברכב כך שמספר המתגים הפיזיים צומצם, ליצירת עיצוב נקי יותר ובדומה לזה שבריינג' רובר. בנוסף, המושבים שופרו ולרכב נוספה מערכת להפחתת רעשים.

ריינג' רובר ולאר סביבת נהג
צילום: לנד רובר
 

גרסאות

ולאר מוצע בשלוש גרסאות מנוע – כולם מוגדשים עם תיבה אוטומטית של 8 הילוכים וההנעה כמובן וכנדרש כפולה.

גרסת הטורבו-בנזין P250 מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו שמייצר 247 כ"ס ו-37.2 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות והמהירות המרבית 217 קמ"ש.

ריינג' רובר ולאר
צילום: לנד רובר

גרסת הדיזל D300 מצוידת במנוע 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי ומוטמעת בו מערך היברידי-מתון. התפוקה היא 300 כ"ס ו-66.3 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות והמהירות המרבית 230 קמ"ש.

הגרסה ההיברידית-נטענת P400e מצוידת באותו מנוע בנזין, כאן בהספק של 300 כ"ס, ואליו חובר מנוע חשמלי 143 כ"ס לתפוקה כוללת של 404 כ"ס ו-65.2 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.4 שניות והמהירות המרבית 209 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 15.4 קוט"ש (13.7 קוט"ש עד כה), הטווח כעת הוא 64 ק"מ (53 ק"מ לפני כן). ניתן לטעון את הסוללה גם ב-DC בהספק 50 קילוואט. בהשוואה לגרסאות האחרות, מיכל הדלק קטן ב-14 ליטרים ל-69 ליטרים ונפח תא המטען צומצם ב-110 ליטרים ל-625 ליטרים. 

ריינג' רובר ולאר טעינה
צילום: לנד רובר
 

אבזור, מחיר

ריינג' רובר ולאר מוצע בישראל ברמת גימור אחת, 'דיינמיק SE'. במפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד חכמה, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור, ריפוד עור. מפרט הבטיחות מלא. 

מחיר ולאר המחודש בישראל הוא 535,000 שקלים ל-P250, 606,000 שקלים ל-D300 ו-630,000 ל-P400e.

ריינג' רובר ולאר 2023
צילום: לנד רובר