בעשור האחרון היינו עדים לגל התרחבות חסר תקדים של מותגי יוקרה, שהחלו להתפשט לכל נישה מוטורית אפשרית (כולל כאלו שאינן קיימות), והציעו מגוון דגמים ותתי-דגמים שכרסמו משמעותית במכירות וברווחיות של יצרני הרכב היותר-עממיים. מרצדס הייתה החלוצה של התופעה הזו, אולם מסתבר שההתרחבות הזו הייתה פחות כדאית כלכלית מהצפוי; לפני כשנה החברה הודיעה כי תבצע קיצוץ משמעותי בהיצע הדגמים והגרסאות שלה, לצד התמקדות בגרסאות יוקרה רווחיות.

לפי מידע פנימי, מתוך 33 סוגי המרכב שמרצדס מציעה כיום רק 14 ישרדו - וכפי שקורה לרוב בקיצוצים כאלה, הדגמים הראשונים שנחתכים הם דגמי השמנת, שהינם יקרים לייצור ונמכרים במעט יחידות - דגמי קופה, קבריולה וסטיישנים.
 
הסנונית הראשונה למגמת ההתכווצות הזו היא ה-CLE החדשה, שלמעשה מאחדת שני דגמי קופה נפרדים לדגם אחד - ה-C קלאס קופה וה-E קלאס קופה.

מרצדס CLE
צילום: מרצדס

מבחינת ממדים, ה-CLE קרובה יותר ל-E קופה היוצאת, ולמעשה היא ארוכה ממנה ב-1.5 ס"מ. כפועל יוצא, בסיס הגלגלים של 286.5 ס"מ הינו ארוך מזה של היריבות הקרובות ביותר, ב.מ.וו סדרה 4 ואודי A5, שבעבר היו מתחרות ב-C קופה הקטנה יותר. בהשוואה לאותה C קלאס קופה מוחלפת, ​​ה-CLE מציעה תוספת של 7.2 ס"מ למרווח הברכיים מאחור ו-60 ליטרים נוספים בתא המטען - שמבטיח להכיל לפחות שלושה תיקים של מקלות גולף.

מבחינה ויזואלית, ה-CLE חולקת הרבה מרכיבים דווקא עם ה-C קלאס סדאן, וגם תא הנוסעים דומה יותר לזה של האחות הקטנה, עם לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 11.9 אינץ', שצף מעט מעל הקונסולה.

מרצדס CLE סביבת נהג
צילום: מרצדס

אולם בדומה ל-E קלאס החדשה, ה-CLE מסוגלת להזרים תוכן ומדיה חברתית דרך המסכים, ולכן מותקנת בדשבורד מצלמת סלפי ומוצעת גישה לאפליקציות ומשחקים כמו טיק-טוק ואנגרי בירדס. המצלמה מאפשרת לנהל שיחות וידאו ב'זום', והמסכים מאפשרים לצפות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה באמצעות שירות הסטרימינג 'זינק'.

בניגוד למראה, יחידות הכוח הושאלו דווקא מהאחות הגדולה, וכולם כוללים טכנולוגיה היברידית-מתונה ומשודכים לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.

הליין האירופאי מתחיל עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל המפיק 200 כ"ס ב-CLE 220d ומוצע בהנעה אחורית בלבד - לאותם נהגים שרוצים לחסוך, אבל לא מוותרים על דריפטים... גרסת הטורבו-בנזין הבסיסית מציעה נפח זהה ב-CLE 200 ומספקת 204 כ"ס, ומוצעת בהנעה אחורית או כפולה.

מרצדס CLE חישוקים
צילום: מרצדס

ה-CLE 300 מקבלת גרסת מחוזקת של מנוע הטורבו-בנזין המספקת 258 סוסים, ובראש ההיצע ניצב כרגע מנוע 3.0 ליטרים טורבו בעל 6 צילינדרים בגרסת CLE 450 המספק 381 כ"ס ומזניק את הקופה הגדולה למאה קמ"ש תוך 4.4 שניות. שתיהן מוצעות בהנעה כפולה בלבד.

בהמשך הדרך צפויות גרסאות AMG כוחניות, כמו גם מרכב קבריולה פתוח גג - שכבר מופיע בתמונות היצרן הרשמיות.

מחירים טרם נחשפו, ומעניין לדעת אם הם יהיו דומים לאלו של ה-C קופה המוחלפת, או של ה-E קופה היקרה יותר. השיווק בישראל יחל ברבעון הראשון של 2024.

מרצדס CLE השקה
צילום: מרצדס